ارزیابی توان نیروی زمینی ارتش در سواحل صعب العبور مکران

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص رزمایش اقتدار۹۹ اظهار کرد: این رزمایش توان کارکنان را در مناطق صعب العبور ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیرسرتیپ نوذر نعمتی در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو در خصوص دلایل انتخاب منطقه مکران بعنوان نقطه هدف این رزمایش گفت: در این عملیات هدف ارزیابی کارکنان تیپ هوابرد جهت طراحی و عمل مشترک جهت نفوذ و به کارگیری تجهیزات نفربری بود که به حمد الهی بسیار خوب انجام گرفت.

وی افزود: کلیه تجهیزات مورد نیاز رزمایش ما از راه هوا وارد منطقه کردیم و پس از فرود با چتر، عملیات را در روی زمین صورت دادیم.

سرتیپ نعمتی با اشاره به اینکه نحوه بهره گیری از این تجهیزات زرهی برای نخستین بار اتفاق افتاده است، به تشریح هدف از برپایی این رزمایش در منطقه مکران پرداخت: با توجه به پشتیبانی نهاجا این قابلیت وجود دارد که هرجا مسئولین جمهوری اسلامی صلاح بدانند، وارد عمل شویم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این مطلب گفت: تمرین های مستمری برای کارکنان در هواپیما و با در اختیار داشتن تجهیزات طرح ریزی کردیم که حدود 1000 کیلومتر جابجایی را تجربه کردند و سپس وارد منطقه شدند.

سرتیپ نعمتی تصریح کرد: منطقه ای که انتخاب کردیم دارای زمینی ماسه ای است که عبور از آن با دشواری روبرو است و قصد داشتیم توان کارکنان خود را ارزیابی کنیم که در چنین زمین هایی چه ابتکار عمل هایی را به کار می برند.

کد خبر 1017222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha