نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی برای گذار ناشران از دنیای سنتی به جهان مدرن

محمودزاده گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران فرصتی را برای این ناشران فراهم کرد تا بتوانند از دنیای سنتی خود فاصله گرفته و وارد جهان نوین صنعت نشر شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه خانه کتاب، نصرت الله محمودزاده نویسنده  در خصوص برگزاری نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های انسان‌های موفق این است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند، در کلیت جامعه نیز باید چنین باشد و درواقع کرونا در کنار همه تهدیدهایی که برای جوامع مختلف داشته نوعی فرصت نیز محسوب می‌شود و آن تغییر و تحول در برخی از روش‌هاست.

 

این نویسنده همچنین گفت:عادت کردن به فضای حقیقی و نمایشگاه فیزیکی ما را تنبل می‌کند. در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مردم سالی یکبار از سراسر ایران آمده و به یک جای خاص مراجعه و کتاب تهیه می‌کنند؛ این امر سبب شده بود ما در کشور خود وارد دنیای نوین و نوع جدیدی از رد وبدل کردن کتاب و شناخت آن، خواننده کردن مخاطبین و معرفی کتاب‌های مهم مورد نیاز خواننده نشویم. از این رو از نظر من تهدید کرونا درباره این مسئله نوعی فرصت است.

 

وی افزود: در واقع شیوع این بیماری سبب شد ناشران و مسئولان ابتکارات جدیدی در حوزه کتاب و نشر آن ارائه دهند و به واقع برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت مجازی رخداد مهمی است؛ از این جهت که هر شخصی از هر کجای ایران می‌تواند به راحتی به کتاب مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند و آن را به صورت آنلاین سفارش دهد.

 

محمودزاده با اشاره به این که کرونا سبب تحولی در حوزه فرهنگ به ویژه بخش کتاب در کشور ما شده اسنت گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی حتی بعد از بیماری کرونا نیز می‌تواند در کنار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه پیدا کند و در واقع هر کدام جایگاه خود را دارند. اگر نمایشگاه مجازی کتاب تهران را در برنامه‌ای پنج ساله و فارغ از بیماری کرونا ببینیم قطعا تیراژ کتاب، تعداد مخاطبین و اقبال مردم به کتاب خواندن افزایش پیدا می‌کند.  

 

او ضمن بیان این که استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب و خرید آنلاین خوب است عنوان کرد: در این شرایط که دنیا درگیر بیماری کرونا است یکی از آثار من منتشر شد و به فروش رفت و چاپ اول آن به پایان رسید؛ درواقع می‌خواهم بگویم در این برهه فروش آنلاین بسیار موثر است و به نظر من با استفاده از این روش می‌توان بر تیراژ کتاب‌ها افزود.

 

نصرت محمودزاده در پایان گفت: اکثر ناشران ما همچنان به صورت سنتی کار می‌کنند که در مواقعی با وجود شرایطی چون همه گیری بیماری کرونا با مشکلاتی مواجه می‌شوند؛ نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی را برای این ناشران فراهم کرد تا بتوانند از دنیای سنتی خود فاصله گرفته و وارد جهان نوین صنعت نشر شوند.

 

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم  بهمن ماه برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1017251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha