پوشش تحصیلی در کردستان باید کامل شود

بهمن مرادنیا گفت: پوشش تحصیلی در سطح استان کردستان باید کامل شود و هیچ دانش‌آموزی به ویژه دختران نباید از حق تحصیل محروم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان، در دویست و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه بنابر آمار موجود پوشش تحصیلی در استان هم اکنون ۹۳ درصد است، گفت: باید تلاش همه جانبه ای صورت بگیرد تا این پوشش کامل و هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

 

وی به گزارش‌های مثبت در خصوص بهبود عملکرد و برنامه‌های آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: در کردستان امکانات کم است ولی استعدادهای درخشانی وجود دارد و باید تلاش کنیم این استعدادها شکوفاتر شوند.


مرادنیا با بیان اینکه آموزش و پرورش استان با ۲۴ هزار نفر نیرو حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز را پوشش می دهد، اعلام کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌ها و آینده‌سازان کشور هستند  و باید همه امکانات را در خدمت رشد و تعالی آنان قرار دهیم.

 

استاندار کردستان اضافه کرد: سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش توسعه و پیشرفت همه جانبه استان در آینده را به دنبال خواهد داشت.


مرادنیا بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای آموزشی در استان نیز تاکید کرد و گفت: امسال قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث مدارس و فضاهای آموزشی هزینه شود که بخش زیادی از کمبودها را جبران می کند.


وی در پایان توجه به ورزش و تربیت بدنی در مدارس را نیز حایز اهمیت توصیف کرد و بیان داشت: توجه به ورزش در مدارس بسیاری از آسیب های اجتماعی را در آینده از بین خواهد برد و بنابراین باید به این مهم توجه شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه از ۲۴ تا ۳۰ دیماه به نام شورای آموزش و پرورش نامگذاری شده است، افزود: انتظار می‌رود شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و استان در راستای پیشبرد اهداف آموزش و پرورشی تلاش کنند.

 

رشید قربانی بیان کرد: راه‌اندازی شبکه شاد با تحت پوشش قرار دادن ۱۵ میلیون دانش‌آموز در کشور از اقداماتی بود که برای استمرار آموزش در ایام کرونا شکل گرفت، ۸۷ درصد دانش‌آموزان استان کردستان تحت پوشش شبکه شاد، ۱۱ درصد تحت پوشش برنامه‌های حضوری و دو درصد با برنامه‌های تلویزیونی و بسته‌های محتوایی تدوین شده اموزش می‌بینند.

 

وی نیاز دانش‌آموزان به تبلت و گوشی هوشمند را ضروری خواند و گفت: نیاز است خیرین در راستای تهیه تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند کمک کنند.

 

گفتنی است، در حال حاضر پوشش تحصیلی نوآموزان کردستانی ۹۳ درصد است و میانگین کشوری پوشش تحصلی پیش دبستان در کشور ۷۲ درصد اعلام شده است که استان کردستان در این راستا موفق عمل کرده و برای رسیدن به صد درصد پوشش تحصیلی باید تلاش بشتری صورت گیرد.

کد خبر 1017256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha