تمسک به قرآن و عترت رسیدن به مقصد است

آیت الله شاهچراغی با تأکید براینکه ولایت در قرآن و عترت خلاصه می شود گفت: همه باید در این مسیر به درستی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان، آیت الله «سیدمحمد شاهچراغی» در نشست شورای قرآنی استان سمنان با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه باید خود را به نور قرآن و عترت تجهیز کنیم تا به سعادت رهنمون شویم گفت: همه ما باید ملاک و مبنای خود را این دو ثقل عظیم قرار دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان جمهوری اسلامی ایران را فرصت خوبی برای عبادت و خدمت دانست وگفت: متاسفانه از فرصتها خیلی کم استفاده می کنیم و باید از فرصت ها درست و به جا استفاده کنیم.

 

وی یکی از اصلی‌ترین تکالیف فرهنگی را گسترش فرهنگ قرآن و عترت دانست وافزود: استان سمنان ا استانی ولایی، مذهبی با مردمی قانع ، کوشا ، اهل نماز و عبادت  است و خوشبختانه مسئولین استان سمنان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همراه هستند.

 

آیت الله شاهچراغی با تأکید براینکه راه ولایت راه ما است  ادامه داد: پس از ولایت ائمه اطهار (ع)، ولایت فقیه است و باید همگی مطیع رهبری باشیم.

 

امام جمعه سمنان با اعلام این مطلب که ولایت در قرآن و عترت خلاصه می شود اظهارامیدواری کرد: همه در این مسیر به درستی حرکت  کنیم.

 

وی در ادامه اخلاص را یکی از خواسته های حضرت زهرا (س) از مسلمانان عنوان کردوافزود: اگر اخلاص مان را با خدا تقسیم کنیم، خداوند نیز بهترین مصلحتش را بر ما ارزانی می کند.

 

 

آیت الله شاهچراغی با تأکید براینکه  کار، عبادت و خدمت باید برای خدا باشد افزود: اگر بتوانیم این خواسته‌ها را به انجام برسانیم، بسیاری از مشکلات کشور کم و یا رفع می‌شود. 

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی باید هر مقدار در مورد قرآن خدمت می‌کند همان اندازه هم در مورد عترت فعالیت کنند اظهارداشت: چرا که پیامبر هم قرآن و هم عترت را برای ما به یادگار گذاشتند.

 

وی، حضرت زهرا (س) را نزدیکترین عترت به رسول خدا (ص) دانست و گفت: ولایت و خدمت دو ویژگی حضرت زهرا (س) است ‌و حضرت زهرا (س) هم ولایت‌مدار به ولایت امیرالمومنین علی (ع) و هم خدمتگزار و خادم مردم بودند.

کد خبر 1017269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha