لزوم توجه جدی مسئولان به کانون‌های مساجد مناطق محروم

سکینی بر لزوم توجه جدی مسئولان به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مناطق محروم تاکید کرد و گفت: با مشکلات بسیاری در این کانون مواجه بوده و هستیم لذا نیاز است تا مسئولان توجه ویژه و جدی نسبت به اینگونه کانون‌ها در مناطق محروم داشته باشند.

«ابراهیم سکینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری قائم (عج) مسجد باب الحوائج ابا الفضل العباس (ع) خرمشهر اظهار کرد: این مسجد و کانون در سال 69 در این منطقه محروم و جا مانده از دید مسئولان و بدون پشتیبانی و هیچگونه امکاناتی حتی بدون حمایت یک ارگان دولتی فعالیت های خود را آغاز کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قائم (عج) منطقه محرزی خرمشهر هدف از تاسیس این کانون را آشنایی نوجوانان و جوانان این منطقه با آرمان های انقلاب، فرهنگ، قرآن، احکام دین و برگزاری کلاس های فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی عنوان کرد و افزود: در این راستا خوسبختانه توانستیم نوجوانان و جوانان بسیاری از این منطقه محروم را برای فعالیت های کانون و مسجد جذب کنیم.

 

وی خواستار توجه جدی مسئولان و دست اندرکاران به کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق محروم شد و تصریح کرد: در ابتدای فعالیت، مسجد نیمه کاره بود و حتی در تابستان و گرمای سوزناک و اوج شرجی ها با کمترین امکانات فعالیت می کردیم، اکنون نیز همان مشکل گذشته را داریم و زمستان ها و فصل بارندگی را نیز در اوج سرما با یک بخاری کوچک سپری می کنیم. لذا نیاز است تا مسئولان توجه ویژه و جدی نسبت به کانون های فرهنگی هنری مساجد واقع در مناطق محروم کنند.

 

سکینی به دیگر مشکل مسجد باب الحوائج (ع) روستای محرزی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه سقف مسجد بدون ایزوگام مانده و از تمام قسمت های مسجد آب باران سرازیر می شود به طوریکه فرش ها را خیس و کثیف می کند.

 

وی با اشاره به اینکه پیش از شیوع اپیدمی کرونا ویروس 80 عضو فعال در این کانون داشتیم بیان کرد: خوشبختانه با توجه به همه مشکلات توانسته ایم نیروهای جوان و نوجوانان را با هدف تربیت و فرهنگ سازی جذب کنیم اما این تعداد نیرو با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس به 50 نفر کاهش یافته که البته همچنان فعالیت‌ها را با انرژی ادامه می دهیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قائم (عج) با تشریح فعالیت های این کانون تصریح کرد: در بخش قرآنی فعالیت ها و کلاس های بسیاری از جمله روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و حفظ قرآن کریم را برگزار کردیم.

 

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس های احکام، عقاید، کارگاه نماز، برگزاری کلاس های کمک آموزشی درسی از جمله ریاضی و انگلیسی، اجرای کاروان شادی (درمحرزی) به مناسبت عید غدیر خم همراه با توزیع بسته های گوشت، برگزاری برنامه هایی از قبیل مراسمات مذهبی اعم از عزاداری و مولودی و همچنین آئین نخستین سالگرد سیدالشهداء مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اردو، دیدار با خانواده های معزز و معظم شهدا و مسابقات قرآن و اذان از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری قائم (عج) است‌.

 

سکینی به فعالیت های حوزه ورزش نیز در این کانون اشاره کرد و گفت: به صورت مداوم مسابقات و کلاس های فوتبال را در زمین خاکی که به دست بچه های مسجد تمیز و ساخته شد برگزار می کنیم، همچنین در این مسجد فعالیت های دیگر ورزشی نظیر والیبال، بازی هلی پلی استیشن، تنیس، شنا، کاراته و ورزش های صبحگاهی را اجرا می کنیم.

 

وی از برگزاری کلاس های مهارت آموزی در این کانون خبر داد و عنوان کرد: در این راستا برنامه های متعددی شامل کلاس های روانشناسی، هنری، ساخت وسایل با ارزش با استفاده از ضایعات و وسایل دور ریختنی را برگزار و به علاقه مندان آموزش دادیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قائم (عج) برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مراسمات مذهبی با مداحی و روضه خوانی را دیگر اقدامات این کانون برشمرد و ابراز کرد: در حوزه مهدویت نیز به صورت مداوم جمعه ها و سه شنبه های مهدوی و کلاس های مهدویت را برپا کردیم.

 

وی به اجرای طرح رزمایش کمک های مومنانه به نیازمندان نیز اشاره کرد و یاد آور شد: در این راستا بسته های معیشتی را در چندین مرحله به صورت 100 الی 200 بسته در میان نیازمندان شناسایی شده سطح شهرستان خرمشهر به ویژه در منطقه محرزی توزیع کردیم، همچنین کار های جهادی، نظافت خیابان های اطراف مسجد وایجاد ایستگاه های سلامت در ایام کرونا را انجام داده ایم.

 

کد خبر 1017324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha