سند توسعه قرآنی زنجان تدوین می‌شود

قاسمی از تدوین سند توسعه قرآنی زنجان در راستای تعامل دستگاه های مختلف در حوزه قرآن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان در تمام بخش‌ها و رشته‌های فرهنگی و قرآنی دارای استعدادهای بسیاری است که در صورت فراهم شدن بستر لازم برای شکوفایی این استعدادها شاهد یک جهش در این بخش خواهیم بود.

 

ابراهیم قاسمی با اشاره به برنامه این اداره کل در راستای تدوین سند توسعه قرآنی بیان کرد: در این زمینه از نمایندگان موسسات و دستگاه‌های فرهنگی دعوت به همکاری شده و مقدمات اولیه تدوین سند فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه این سند نقشه راهی برای فعالیت‌های قرآنی استان خواهد بود، گفت: تدوین این سند راه روشنی برای برنامه ریزان و مجریان فراهم خواهد کرد تا بر اساس آن راهبردهای لازم را عملیاتی کنند.

 

قاسمی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی در حوزه قرآن و عترت فعالیت می‌کنند اما فلسفه تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی، جلوگیری از موازی کاری و هم‌افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف برای فعالیت‌های قرآنی است، افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی تکلیف دارند که در امر قرآن و عترت برنامه‌هایی را اجرا کنند.

 

رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: هدف دیگر از تدوین سند توسعه قرآنی جلوگیری از موازی کاری و تعامل دستگاه‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های قرآنی، همگرایی و هم‌افزایی است.

 

وی با اشاره به اینکه سند توسعه قرآنی نقاط قوت و ضعف فعالیت‌ها را در این حوزه شناسایی خواهد کرد، گفت: این سند 6 ساله تدوین خواهد شد.

کد خبر 1017439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha