اجرای طرح بینایی سنجی و غربالگری تنبلی چشم در سیستان و بلوچستان

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: طرح بینایی سنجی و غربالگری تنبلی چشم در پایگاه های ثابت سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

«سید رفیع حسینی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهارداشت: طرح بینایی سنجی و غربالگری تنبلی چشم که همه ساله اوایل آبانماه تا ۱۵ آذر برگزار می شود امسال به  دلیل شرایط موجود در جامعه و شیوع بیماری کرونا، این طرح از ۱۵ تیرماه آغاز شد اما به واسطه پیک بیماری کرونا متوقف شد.

 

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: باتوجه به اینکه شرایط استان به لحاظ کرونا بهتر شده است و وضعیت کرونا در استان آبی است، طرح بینایی سنجی و غربالگری تنبلی چشم دو هفته پیش آغاز شده است و پایگاه های ثابت در سطح استان  مستقر شده اند و مردم می توانند کودکان ۳ تا ۶ سال خود را  به این مراکز ثابت ببرند و کودکانشان را تحت غربالگری معاینه چشم قرار دهند.

 

حسینی یادآور شد:  کودکانی که نیاز به معاینات تخصصی تر داشته باشند به مراکز درمانی ارجاع خواهند شد و نیز اگر چشم کودکی نیاز به عمل جراعی باشد از طریق بهزیستی حمایت می شود و به صورت رایگان عمل جراعی آن کودک انجام می شود.

 

وی افزود: طرح بینایی سنجی و غربالگری تنبلی چشم براساس رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محله های مشخص شده انجام می شود و  حداقل ارتباط بین کودک و  معاینه کننده وجود دارد.

کد خبر 1017447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha