مقام عظمای ولایت، رهبر معنوی و سیاسی تمام آذری های جهان است

آیت الله عاملی گفت: ما به وحدت آذری های جهان حساس هستیم و وحدت فقط با امامت ممکن است و جای بسی شکر است که بزرگ ترین رهبر دنیا یک شخصیت بزرگ آذری است و مقام عظمای ولایت، رهبر معنوی و سیاسی تمام آذری های جهان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» در نشست 19 ژانویه روز آذری های مسلمان جهان گفت: سه تشکر ویژه از رئیس جمهور آذربایجان دارم که اول به مناسبت اینکه رئیس جمهور آذربایجان سال ۲۰۲۱ را سال نظامی گنجوی اعلام کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دومین تشکر نیز از رئیس جمهور آذربایجان بابت سخنرانی اخیر ایشان در شهر تاریخی آزاد شده شوشا است. «الهام علی اف» در شوشا اعلام کرد «سقوط شوشا و افتادن این شهر به دست ارامنه در اوایل دهه  ۱۹۹۰ ناشی از خیانت حزب خلق و مساوات بود ارامنه اصلا عملیات نظامی هم نکرده بودند به خیال خود مثلا در عملیاتی که نامش را عروسی در کوه ها گذاشته بودند، اینجا را گرفتند اما اکنون ببینید که ما چه عروسی برای آنها گرفته ایم».

 

وی افزود: این سخن از آنجا برای ما مهم است که مطبوعات آذربایجان سالها تبلیغ کردند که شوشا را ایران به ارمنی ها داده است!!! از همین جا می توان به وضع سایر اتهامات آنها علیه ایران پی برد.

 

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه در اوایل جنگ قره باغ، رسانه های ترکیه با حجم وحشتناکی ایران را زیر سوال برده و ایران را در کنار ارمنستان قرار داده و به طور مفصل تبلیغ کرده بودند که ایران کمک نظامی به ارمنستان می کند، گفت: رییس جمهور آذربایجان با صراحت جواب آنها را داد و با اعلام اینکه ایران هیچ کمکی به ارمنستان نکرده است، تمام تبلیغات آنها را پنبه کرد ما از این جهت از رئیس جمهور آذربایجان تشکر می کنیم.

 

امام جمعه اردبیل همچنین اعلام داشت: به دولت آذربایجان پیشنهاد می کنیم در مرمت آثار تاریخی مناطق آزاد شده از متخصصین ایرانی استفاده شود. این اقدام باعث خواهد شد که هویت آثار تاریخی باقی مانده از دوره صفویه در قره باغ حفظ شود.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم ۱۹ ژانویه امسال در حالی برگزار می شود که خاک عمده آذربایجان آزاد شده است، عنوان کرد: زمانی بود که آمریکا، وزیر خارجه حکومت خودخوانده قره باغ کوهستانی را به کنگره دعوت کرد و آنجا سال روز جدایی قره باغ در آذربایجان را جشن گرفتند و به مسئولان آذری پوزخند زدند.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه  سیاست کلان اسرائیل درباره تمام کشورهای اسلامی تجزیه آنهاست، یادآور شد: آنها راضی به بازگشت قره باغ به آذربایجان نبودند و نشان به این نشانی که در رژه نظامی قره باغ، ارمنی ها همیشه پرچم اسرائیل را بالا می بردند.

 

آیت الله عاملی افزود: ما  به وحدت آذری های جهان حساس هستیم و وحدت فقط با امامت ممکن است و جای بسی شکر است که بزرگ ترین رهبر دنیا یک شخصیت بزرگ آذری است و رهبر معظم انقلاب، رهبر معنوی و سیاسی تمام آذری های جهان است و ما باید همه، حول محوریت حضرت آقا حرکت کنیم.

 

 

در پایان این کنفرانس از پوستر مسابقه خوشنویسی کشوری  با موضوع اشعار نظامی گنجوی و همچنین از خط ارزشمند خطاط بزرگ اردبیل آقای ناصر صادقی با  موضوع «همه عالم تن است و ایران دل» رونمایی شد.

 

کد خبر 1017460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha