بهترین درجه کمال این است که انسان در دین فقیه شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه پیشوایان دینی درباره کسب علم به خصوص علوم دینی دستورات و تاکیدات فراوان دارند گفت: بهترین درجه کمال این است که انسان در دین فقیه شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» پیش از آغاز درس خارج فقه حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی طی سخنانی گفت: امام صادق(ع)‌ می فرمایند علم شرف آفرین است.

وی افزود: طبق احادیث و روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) تمام معنای شرافت از آن کسی است که علم به او عزت و شرف داده باشد و بالاترین سیادت و آقایی برای کسی است که خداوند به او تقوا داده باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در احادیث مختلف درباره فضیلت علم صحبت شده است، عنوان کرد: پیشوایان دینی درباره کسب علم به خصوص علوم دینی دستورات و تاکیدات فراوان دارند.

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی با استناد به روایتی از امام صادق(ع)  اظهار کرد: بهترین درجه کمال این است که انسان در دین فقیه شود.

وی با استناد به روایت دیگری از پیامبر(ص) ابراز کرد: حضرت فرمودند اشراف ثروتمندان نیستند از نظر دین حاملان قرآن یا افرادی که به تفسیر قرآن علم دارند اشراف امت اسلام هستند. همچنین طبقه پست امت من کسانی هستند که شرب خمر می‌کنند و به موسیقی لهوی مشغول هستند.

آیت‌الله شبستری ادامه داد: در حدیث دیگری امیرمومنان امام علی(ع)‌ می‌فرمایند به درستی که علما همچون ماه شب چهاردهم هستند که بر سایر ستارگان نورافشانی می‌کنند و کسی که در دین تفقه دارد افضل است بر هزار عابدی که فقه ندارد و محدث هم نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند بهره‌ای از علوم اسلامی را به همه ما عنایت بفرماید.

 

کد خبر 1017532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha