اجرای نهال کاری در ۹۰ هکتار از اراضی سربیشه

فتحی گفت: طرح نهال کاری در ۹۰ هکتار از اراضی شهرستان سربیشه با اعتبار ۳۸۵ میلیون تومان در حال انجام است.

«محمد فتحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به طرح نهال کاری در ۹۰ هکتار از اراضی شهرستان سربیشه گفت: این طرح با اعتبار ۳۸۵ میلیون تومان آغاز شد و دارای پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی است و نهالی‌هایی از جمله بادامشک در آن کشت می‌شود.

 

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه افزود: این طرح جنگل‌کاری به مدت سه تا پنج سال قرق خواهد بود وسعت جنگل دست کاشت شهرستان به بیش از ۵۰۰ هکتار خواهد رسید.

 

فتحی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح توسعه جنگل، افزایش پوشش گیاهی منطقه، جلوگیری از روان آب و کاهش فرسایش خاک است، افزود: با توجه به فرسایش خاک، نهال کاری در مناطق بیابانی شهرستان ضرورت دارد و اجرای این طرح‌ها در اقتصاد افراد بومی منطقه تاثیرگذار است.

 

وی با اشاره به اینکه سازه آبخیزداری لانو به نام سردار شهید سلیمانی هم با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان در دست اجرا است، افزود: این سازه با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید ناصری و اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی احداث می‌شود.

 

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه یادآور شد: حوزه آبخیز مشوکی یکی از حوزه‌های مهم در کنترل روان آب به شمار می‌آید و امسال توانستیم در این حوزه با اعتبار یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اجرای یک سازه به ارتفاع ۱۰ متر را عملیاتی کنیم که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

فتحی عنوان کرد: همچنین طرح سرریز بند خاکی روستای حاجی آباد با اعتبار ۲۶۶ میلیون تومان در دست اجرا است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال طرح مطالعات تفضیلی و اجرایی در حوزه آبخیز بیشه و هنگر از محل اعتبارات استانی در دستور کار قرار دارد، هدف از اجرای طرح مطالعات در حوزه‌های آبخیز را شناسایی نوع سازه آبخیزداری در هر منطقه بر اساس اقدامات کارشناسی برشمرد.

 

کد خبر 1017591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha