مطالبه‌گری به هیچ وجه نباید ابزار دست سیاست‌مداران شود

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه مطالبه‌گری باید از میان ‌نخبگان حوزه و دانشگاه نشأت بگیرد و با پیوست علم و رسانه همراه باشد، گفت: در واقع مطالبه‌گری به هیچ وجه نباید وارد بازی های سیاسی و ابزار دست سیاست مداران شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام روح الله میرزایی در همایش مطالبه گری هدفمند که در تالار‌ امام رضا (ع) با حضور مدیران و شورای سیاست گذاری و شورای راهبردی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید دقیق و کارشناسی باشد گفت:  مسئولیت‌اجتماعی و نظارت عمومی باید به شیرین ترین و کارساز ترین امور امروز جامعه تبدیل شود.

وی افزود:  کارهای غیرکارشناسی مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند که اینها باعث پدید آمدن منکرات متعدد می شود و اگر کسانی با تخصص و علم و آگاهی کامل ورود کنند هرگز شاهد چنین‌مواردی نخواهیم بود.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد:  اگر کارخانجات نیازمند به آب در کنار سواحل مکران ایجاد می‌شد قطعا عدالت اجتماعی اجرا و  اشتغال زایی برای جوانان استان را به دنبال داشت.

میرزایی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باید با پیوست علمی و فرهنگی و دانشگاهی باشد گفت: اگر‌ مطالبه گری همراه با علم باشد مسئولان نیز گوش به فرمان هستند و این امر ضرورت وجود دانشگاه ها را دوچندان می‌کند.

وی به موضوع صید ترال در استان اشاره کرد و گفت: این مهم با مطالبه گری چند جوان پیگیری و با اطلاعات تخصصی جلوی آن‌گرفته شد در سایر موارد هم باید گروه های تخصصی و جهادی ورود کنند

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد:  مطالبه گری باید از میان‌نخبگان، حوزه و دانشگاه منشا بگیرد و با پیوست علم و رسانه همراه باشد در واقع مطالبه گری به هیچ وجه نباید ابزار دست سیاست مداران شود و وارد بازی های سیاسی شود.

وی گفت: مطالبه گری به منظور دستگیری از مسئولان و یاری رساندن به مردم است و هرگز نباید با‌مچ‌گیری یکسان شود به همین منظور  برای فرهنگ شدن و پیوست علم و نخبگان و ترویج روش های مطالبه گری نیازمند دانشگاه و نخبگان هستیم که نقد پذیری و سعه صدر نیز باید از روسای‌همین دانشگاه ها آغاز شود.


 

کد خبر 1017625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha