هنروارۀ «اذان ایرانی» با محوریت مکتب اردبیل برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری هنروارۀ اذان ایرانی با محوریت مکتب اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» گفت: استان اردبیل، ویژگی و خصوصیات خاصی دارد و هنر آئینی در اردبیل از جایگاه و پویایی خاص و دیرینگی برخوردار است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: جای خالی کارهای علمی و آکادمیک و همچنین مراکز آکادمیک و پژوهشی در بحث هنرهای آئینی در اردبیل احساس می شود و ضرورت دارد در این خصوص، اقدامات مناسبی صورت گیرد.

 

بحرالعلومی بیان کرد: در خصوص اهمیت و ارج نهادن به مفاخر استان، باید احساس وظیفه بر خود داشته باشیم به عنوان مثال، در عرصۀ اذان، مرحوم رحیم مؤذن زاده اردبیلی و خاندان مؤذن زاده نقش تأثیرگذاری داشته اند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: اذان تأثیرگذار مرحوم مؤذن زاده، در واقع برند استان اردبیل است و با جرأت میت وان گفت بسیاری از افراد در جای جای دنیا با این اذان، به دین اسلام مشرف شده اند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه، کارهای فاخر و ارزشمندی در عرصه فرهنگ و هنر و بزرگداشت مفاخر استان باید صورت گیرد، ادامه داد: هنروارۀ اذان ایرانی با محوریت مکتب اردبیل و به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: فراخوان این هنرواره در حال طراحی است که به زودی رونمایی و منتشر خواهد شد.

کد خبر 1017627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha