بدترین حربه دشمن بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به دین  است

آیت الله عبادی با بیان اینکه بدترین حربه دشمن بی تفاوت کردن مردم نسبت به دین است، گفت: هرجا سستی کنیم به معنای امتیاز دادن به دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (اول بهمن) در جمع استادیاران حلقه های صالحین استان اظهار کرد: به فعلیت رسیدن استعدادهای انسانی مشروط به توجه، تذکیر، بیداری و شنیداری است و براساس آیه ۲۲ سوره انفال، بدترین جانوران نزد خدا کسانی هستند که (از شنیدن و گفتن حرف حق) کر و لالند که اصلا تعقل نمی‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیداری و هوشیاری شرط رسیدن به منزل مقصود است، گفت: اگر دو موضوع شناخت کلی قضیه و شناخت مصداق حاصل شود انسان هوشیار می شود؛ در اینجا اولیات هم خشت بنای این بیداری با برکت است.

 

وی افزود: جلب نفع و دفع ضرر دو اصل اولیه ی هستند که نه تنها برای انسان بلکه در عالم حیوانات ونباتات لحاظ می شوند و تضمین بقا و دوام و حیات بستگی به این اصل دارد و پرندگان در جایی لانه می گذارند که امنیت داشته باشند و این مسائل اولیه در حیات نباتات نیز نقش دارد.

 

آیت الله عبادی در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی اگر ما از شناخت دشمنان خود شروع کنیم به نتیجه می رسیم، گفت: دشمن در یک جنگ تمام عیار به تعبیر خودشان تمام گزینه ها را عمل می کنند و تمام جبهه کفر و دین باهم دست به گریبان شدند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به تلاش های دشمن برای زدن ضربه به نظام اسلامی، ادامه داد: در این سالها دشمن جنگ نظامی، اقتصادی و  تبلیغ و تهدید علیه ما را انجام داده است اما بدترین حربه دشمن و آنچه بیشتر از همه اینها خطر دارد تلاش دشمن برای سرگرمی و بی تفاوت کردن مردم نسبت به دین است.

 

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری و حساس بودن در مقابل دشمنان، افزود: باید همه همت خود را بر روی واقعیت ها پیاده کنیم و امروز ابزار دشمن یکی و دوتا نیست و در طول تاریخ دشمن هم ضربه زده و هم ما آسیب دیده ایم همانگونه که سقوط اندلس در ۷۰۰ سال پیش نسخه ای بوده که دقیقاً دشمن با ابزار آن روز روی همین قضیه کار کرد.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: مسلمانان اندلس با ایمان بودند اما دشمنان طرحی زدند و آنان را به مرور زمان با ترویج فساد و فحشا نسبت به اخلاق، شرع و ایمان بی‌تفاوت کردند و پس از آن با حمله تمام مسلمانان اندلس را کشتند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به امکانات دشمن از انواع و اقسام موادمخدر و فضای مجازی برای ایجاد فساد و سرگرم کردن مردم، گفت: هدف دشمن بازنگه داشتن ما از هدف اصلی‌مان است و به هر نحوی ما را به فساد اخلاقی، مالی، بدبینی، و فضای مجازی آزاد در اختیار دشمن مشغول می کنند.

 

وی افزود: تمام این برنامه ها در سیاست اتفاقی نیست بلکه توجیه می کنند و اینها طرح و پروژه های دشمن است که بر روی ما اجرا می شود.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه هدف اصلی نفع نوع انسان که از طریق فطرت و عقل و شرع کارشناسی شده، در سیر الی الله است، تصریح کرد: باید این حرکت به جایی برسد که امنیت را ایجاد کند و تا به آن سر منزل مقصود نرسیم یک کار نیمه تمام است که هر لحظه در معرض خطر قرار داریم.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دین وادی امن است و اگر انسان روزی به این سرمنزل برسد تمام ارزش ها حاکم است، گفت: تا رسیدن به این مهم جنگ برای صلح واقعی واجب است. به خلاف کسانی که مشکل دارند و یا ناآگاهانه حرف دشمن را می زنند تا با دشمن کنار بیایند اما آیا امنیت و صلح واقعی به وجود می آید؟

 

وی با تأکید بر اینکه هر جا سستی کنیم به معنای امتیاز دادن به دشمن است، ادامه داد: بنابراین در مقابل تحرکات دشمن باید حساس باشیم چون جای بی تفاوتی نیست؛ و این روزها رزمایش هایی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام دادند بسیار ارزشمند است.

 

آیت الله عبادی افزود: بعضی از عوامل دشمن، جهال و افراد سبک فکر می گویند رزم با دشمن هزینه دارد، اما آیا کوتاه آمدن و سازش با دشمن یعنی اینکه همه چیز را به او بدهیم، هزینه ندارد؟!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به صحنه های میدانی و وضعیت کشورهایی که با دشمن سازش کردند در حالی که حتی آنان را به نوکری قبول ندارد و حیوان (گاو شیرده، سگ گزنده) خطابشان می‌کند، ادامه داد: دشمن می خواهد دست از همه چیز برداریم و در  آیه ۱۲۰ سوره بقره آمده است که «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی».

 

وی با بیان اینکه جلب نفع و دفع ضرر یک مسئله اولیه و ثابت است که مصادیق آن هم روشن است، گفت: دشمن وقتی نرمش نشان می دهد و لبخند و وعده می دهند پشت صحنه به دنبال اهداف خود برای نابودی مسلمانان است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه راه ماندن قوی شدن است نه سازش، تصریح کرد: باید به عنوان خطر عظیم حواسمان باشد که پشت صحنه لبخند دشمن و سازش چه اهدافی نهفته است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه عقل، شرع و تجربه این سازش با دشمن را اجازه نمی دهد و با هیچ منطقی درست نیست، افزود: دشمن که بر ما مسلط شود با ما حرف نمی زند مانند بعضی از کشورهای که با دشمن بیعت کردند  و تا فرصت از دست کشور و ملت رفت با اختلافات داخلی آنچه می خواستند به وسیله خود آنان بر سرشان در می آورند.

 

وی بیان کرد: دشمن با کوچترین غفلت ما ضربه های غیرقابل جبران به اسلام و بشریت می زند.

 

 

 

 

کد خبر 1017678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha