دستگیری شکارچی حرفه‌ای در تالاب بین‌المللی انزلی

اکبری‌پور از توقیف سلاح و دستگیری شکارچی حرفه‌ای در تالاب انزلی با هوشیاری یگان حفاظت محیط‌زیست خبر داد و گفت: عملیات پایش و کنترل مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان تا پایان فصل مهاجرت پرندگان به استان ادامه دارد.

«ساسان اکبری‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، توقیف سلاح و دستگیری شکارچی حرفه‌ای در تالاب انزلی با هوشیاری پرسنل یگان حفاظت پاسگاه قلم گوده و همکاری موثر و به موقع پرسنل پاسگاه سرخانکل را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: نگهداری، خرید و فروش گونه‌های جانوری بدون اخذ مجوز جرم تلقی شده و پیگرد قضایی دارد.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه این شکارچی بی‌رحم و حرفه‌ای به صورت غیرمجاز اقدام به ورود به مناطق تحت مدیریت و کشتار پرندگان مهاجر کرده است عنوان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شکارچی غیرمجاز را در حین تخلف و با ادوات و پرندگان شکار شده دستگیر کردند.

 

اکبری‌پور با تاکید بر اینکه از این فرد متخلف یک قبضه سلاح قاچاق و تعداد 35 قطعه لاشه پرنده شکار شده کشف و ضبط شده است تصریح کرد: کماکان در روزهای آینده و تا پایان فصل مهاجرت پرندگان به استان گیلان عملیات مربوط به پایش و کنترل مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست توسط پرسنل یگان با جدیت استمرار دارد.

 

وی مأموریت یگان حفاظت محیط زیست گیلان در جهت کنترل و پایش بازارهای محلی و جلوگیری از عدم فروش و عرضه پرندگان حمایت شده و مهاجر را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: گشت‌های نامحسوس یگان حفاظت محیطزست به صورت متناوب در شهرستان‌های لنگرود، انزلی، رشت و تولم شهر انجام می‌شود.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه بدون شک همراهی و مشارکت طبیعت‌دوستان و مردم بافرهنگ استان با مأموران این یگان در جهت صیانت از مواهب طبیعی و خدادادی بسیار اثربخش است خاطرنشان کرد: پناهگاه حیات‌وحش امیرکلایه، تالاب بین‌المللی انزلی و پارک ملی بوجاق کیاشهر را از جمله مناطقی در گیلان است که میزبان پرندگان مهاجر هستند. 

کد خبر 1017719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha