آل خلیفه مسئول وخامت وضعیت «شیخ زهیر عاشور» است.

موسسه دموکراسی و حقوق بشر الخلیج در بیانیه ای وزارت کشور آل خلیفه را مسئول وخامت وضعیت «شیخ زهیر عاشور» دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، موسسه دموکراسی و حقوق بشر الخلیج در بیانیه ای  سیاست شکنجه، مخفی کردن اجباری، بدرفتاری با بازداشت شدگان برای تحت فشار قراردادن آنها را محکوم کرد.

 

این موسسه، «راشد عبدالله الخلیفه» وزیر کشور بحرین را مسئول وخامت وضعیت «شیخ زهیر عاشور» دانست و اعلام کرد: وزیر کشور باید مسئولیت خود را نسبت به شکنجه بازداشت شدگان بپذیرد و عاملان شکنجه بازداشت شدگان را مجازات کند.

 

موسسه دموکراسی و حقوق بشر الخلیج همچنین خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط زندانیان عقیدتی در زندان های آل خلیفه شد.

 

این موسسه  به بیانیه شیخ عاشور در زمینه شکنجه کردن و بدرفتاری با وی در مدت ناپدیدشدن اجباری اش اشاره کرد که از ژوئیه 2020 تا 17 ژانویه 2021 به طول انجامید.

 

این موسسه در بیانیه خود از جامعه بین الملل به ویژه کشورهای متحد با بحرین خواست تا رژیم آل خلیفه و دولت های سرکوبگر مشابه آن را حمایت نکنند. آنها با ابزارهای مختلف مردم را تحت فشار قرار می دهند و به نقض حقوق زندانیان مرتکب می شوند.

 

این موسسه بر اهمیت اعمال فشار بر دولت بحرین برای اجازه دادن به گزارشگران ویژه سازمان ملل برای سفر به این کشور تاکید و اعلام کرد: آل خلیفه باید به آنها اجازه بازدید از همه بازداشتگاه را بدون محدودیت بدهد تا شرایط زندانیان را بررسی کنند.

کد خبر 1017728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha