۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به زوج‌ها پرداخت شد

دبير كميسيون هماهنگی بانک های خراسان شمالی با اشاره به اعطای تسهیلات ازدواج به زوج های متقاضی گفت: از ابتدای امسال برای ۱۰ هزار و ۵۸ فقره پرونده مبلغ پنج هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "علی اصغر هدایتی" ظهر امروز چهارشنبه ( یکم بهمن‌ماه) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اعطای تسهیلات ازدواج به زوج های متقاضی گفت: از ابتدای امسال برای 10 هزار و 58 فقره پرونده مبلغ پنج هزار و 310 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج اختصاص یافته است.

 

 

دبير كميسيون هماهنگی بانک های خراسان شمالی همچنین از ثبت چهار هزار و 238 پرونده در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج خبر داد.

 


وی در خصوص میزان تسهیلات اختصاص یافته برای مشاغل متضرر از کرونا به مبلغ 977 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: تاکنون 700 میلیارد ریال اعتبار به هفت هزار و 938 فقره پرونده پرداخت شده است.

 

 

هدایتی با اشاره به فعالیت 13 بانک دولتی و غیردولتی در استان در خصوص میزان منابع و مصارف بانک‌ها بیان کرد: منابع این بانک ها تا پایان سال گذشته 70 هزار و 421 میلیارد ریال بود که این منابع در پایان آذرماه امسال به 110 هزار و 430 میلیارد ریال رسید و رشد 56.81 درصدی را نشان می‌دهد.

 

 


وی با بیان اینکه ادغام پنج بانک به بانک سپه موجب افزایش میزان منابع بانکی طی 9 ماهه امسال شده است، افزود: در پایان اسفند ماه سال گذشته میزان منابع بانک سپه هفت هزار میلیارد ریال بود که پس از ادغام، میزان منابع این بانک در پایان آذر ماه امسال به 28 هزار و 500 میلیارد ریال رسید.

 

 

هدایتی میزان مصارف بانک‌ها تا پایان سال گذشته را 80 هزار و 419 میلیارد ریال اعلام کرد که این میزان مصارف تا پایان آذر ماه امسال با رشد 51.94 درصدی به 122 هزار و 187 میلیارد ریال رسیده است.

 

 

دبير كميسيون هماهنگی بانک های خراسان شمالی همچنین میزان منابع بانک های خصوصی استان تا پایان دی ماه امسال را 17 هزار و 800 میلیارد ریال و میزان مصارف آنها را هفت هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد.

 

 

هدایتی به فعالیت 14 واحد تولیدی در استان هم اشاره کرد که به دلیل عدم تسویه بدهی های بانکی در تملیک بانک های استان قرار دارد و اظهارکرد: در سال جاری تعیین تکلیف این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

وی با بیان اینکه قرار است این واحدها با بازپرداخت اصل وام از محل دریافت تسهیلات با کارمزد 18 درصد دوباره به چرخه تولید بازگردند، افزود: به صاحبان این واحدها اطلاع رسانی شده که نسبت به این مصوبه و بازگرداندن واحدهای تولیدی خود به چرخه تولید اقدام کنند.

 

 

دبير كميسيون هماهنگی بانک های خراسان شمالی افزود: تعیین تکلیف 9 واحد در دستور کار قرار دارد که از این تعداد پنج واحد تولیدی طی چهار ماه گذشته تعیین تکلیف شده و چهار واحد دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

وی همچنین میزان مطالبات غیر جاری بانک‌ها را چهار هزار و 969 میلیارد ریال اعلام کرد که رشد 9.68 درصدی را نشان می‌دهد و ادامه داد: میزان مطالبات غیر جاری بانک های خصوصی استان نیز 740 میلیارد ریال است.

 

 

 

کد خبر 1017780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha