کسب عنوان «عکاس عرب ۲۰۲۰» برای عکاس آستان مقدس امام حسین(ع)

عکاس آستان مقدس امام حسین(ع) عنوان عکاس عرب ۲۰۲۰ را به خاطر ثبت عکس هنری از تراژدی روز ۱۱ ماه محرم الحرام به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی، «حسنین الشرشاحی» عکاس آستان مقدس امام حسین(ع) جایزه مسابقه عکس عربی 2020 میلادی را که سازمان عکاسی عربی در مصر برگزار کرد، برای اثر عکاسی خود با عنوان «سبایا الطف» (اسیران طف) دریافت کرد.

 

الشرشاحی در این باره گفت: اثر عکاسی اش با عنوان «سبایا الطف» جایزه تقدیر در مسابقه عکس عربی 2020 میلادی را به دست آورده است. در این مسابقه عکاسی یکهزار و 650 اثر از 16 کشور شرکت کردند.

 

وی افزود: این عکس که جایزه را به دست آورده است، در چارچوب محور عمومی این مسابقه شرکت کرد.  این عکس در روز 11 ماه محرم الحرام سال گذشته گرفته شده است. زمانی که اسیران از کربلا خارج شدند. موکب حیدریه زمان خروج اسیران را در کربلا شبیه سازی کرده بود. در اینجا به عنوان یک عکاس خبری با دوربین خود عکس کودکی را ثبت کردم که نقش یکی از فرزندان امام حسین(ع) را ایفا می کرد.

 

این عکاس آستان حسینی گفت: هدف از خلق این اثر هنری رساندن پیام و مظلومیت امام حسین(ع) به جهانیان است. واقعیت این است که این جایزه و کسب عنوان «عکاس عرب» از مهم‌ترین جوایزی است که در طول فعالیت عکاسی ام به دست آورده ام. زیرا من به عنوان نخستین عکاس عراقی توانستم این عنوان را کسب کنم.

 

حسنین الشرشاحی، یکی از عکاسان بخش رسانه در آستان مقدس امام حسین(ع) و عضو انجمن عکاسی عراق شعبه کربلا و برنده جوایزه متعدد بین المللی، عربی و داخلی است. وی همچنین  مقام دوم در بخش سیاه و سفید یکی از مسابقه های سازمان عکاسی عربی را به دست آورده است.

کد خبر 1017826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha