جزئیات خسارت تندباد در گلستان/ بیشترین خسارت در مرکز و غرب گلستان بود

قادری گفت: تندباد در گرگان ۱۲۹ کیلومتر برساعت سرعت داشت و در مناطق مختلف استان باعث تخریب سقف منازل، قطعی برق و خسارت به بخش های کشاورزی و غیره شده است.

«سید رضا قادری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: براساس پیش بینی هواشناسی استان از بامداد امروز باد شدید وزید که سرعت باد در گرگان به 129 کیلومتر برساعت گزارش شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران گلستان ادامه داد: همچنین سرعت باد در غرب استان بیش از 100 کیلومتر گزارش شده است و تند باد در شرق استان نیز خسارت هایی را به صورت موردی به بار آورده است.

 

قادری افزود: در پی این طوفان برخی از سقف منازل براثر تندباد و یا افتادن درختان خسارت دید و گزارش هایی از قطعی ارتباط سیم های برق، قطعی فیدرها و خارج شدن برق از مدار گزارش شده است.

 

وی یادآور شد: تندباد به دامداری ها و بخش های کشاورزی نیز خسارت وارد کرده است که در حال ارزیابی این خسارت ها هستیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران گلستان تصریح کرد: بنیاد مسکن گلستان در سطح استان در حال بررسی میزان خسارت به منازل شهری و روستایی است و کسی که خسارت دیدند می توانند برای گزارش میزان خسارت به بنیاد مسکن شهر های خود مراجعه کند.

 

قادری بیان کرد: همچنین فعالان بخش کشاورزی و دامی نیز می توانند به مراکز جهاد کشاورزی بخش خود مراجعه کنند.

 

وی گفت: در امروز برف و کولاک در محور مواصلاتی و اینچه برون نیز شاهد بودیم و تا اواخر امشب این پدیده ادامه دارد و فردا صبح از استان خارج خواهد شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران گلستان متذکر شد: توصیه ما به مردم این است که از ترددهای غیرضروری در محورهای توسکستان و خوش ییلاق، جنگل گلستان و درازنو خودداری کنند و در صورتی که این ترددها ضروری است حتما در خودرو زنجیرچرخ، سوخت کامل، سیستم گرمایشی و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

 

قادری افزود: عوامل راهداری و هلال احمر در محورهای برف گیر استان حضور دارند و با تجهیزات کامل راهداری در بخش های مختلف استان مستقر هستند و عملیات برف روبی، شن پاشی و نمک پاشی در دست اقدام است.

 

وی متذکر شد: تندباد بیشترین خسارت را در مرکز و غرب استان تحمیل کرده است و در شرق استان نیز خسارت هایی به صورت موردی گزارش شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خاطرنشان کرد: در محورهای گرگان به آق قلا، گرگان به کردکوی و گرگان به علی آباد کتول علائم راهنمایی و تابلوهای تبلیغاتی در سطح جاده ها به دلیل شدت تندباد از جا کنده شده است.

 

وی ابراز داشت: در سطح شهر و روستا برای ارزیابی خسارت و جمع بندی کارشناسان در محل حضور دارند و پرونده خسارتی در دست تکمیل است که پس از اتمام میزان برآورد خسارت گزارش خواهد شد.

 

کد خبر 1017889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha