رشد ۴۸درصدی تولید لوازم خانگی در کشور/افتتاح اولین خط تولید رباتیک یخچال فریزر کشور در قم

رزم حسینی در مراسم افتتاح نخستین خط رباتیک تولید انواع یخچال فریزردر قم از افزایش ۴۸ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «علیرضا رزم حسینی» امروز(پنجشنبه 2بهمن) با سفر به قم نخستین خط رباتیک تولید انواع یخچال فریزر در ایران  را افتتاح کرد.

 

وزیر صمت در حاشیه این برنامه با بیان اینکه تحریم ها باعث شده که بخش لوازم خانگی کشور با توجه به محدودیت های ایجاد شده از رشد قابل قبولی برخوردار باشد گفت:  میزان تولید لوازم خانگی در 9 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 48 درصد و در برخی از محصولات تا 100 درصد افزایش یافته است.

 

رزم حسینی با بیان اینکه در بخش تولید قطعات نیز شاهد رشد قابل توجهی هستیم گفت: 40 درصد قطعات در داخل کشور تامین می‌شود.

 

وزیر صمت در ادامه با اشاره به افتتاح این خط تولید یخچال در قم گفت: خط جدید تولید یخچال با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان برای 200 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

 

رزم حسینی با بیان اینکه حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود رشد این بخش ادامه پیدا می کند ادامه داد: فعالان بخش تولید لوازم خانگی به دنبال بازارهای جدیدی در منطقه هستند و فرصت بسیار خوبی در عرصه لوازم خانگی ایجاد شده است و امیدواریم که برند ایرانی بتواند جایگاه خود را در کشورهای منطقه باز کند.

 

وی در خصوص حمایت های این وزارتخانه از تولیدکنندگان گفت: ورق برای خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم خانگی به سرعت و با قیمت بهتر و با سهولت بیشتری تامین می شود.

 

 

کد خبر 1017940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha