دادگاه‌های مرتبط با محاکم اقتصادی به صورت اختصاصی در استان سمنان ایجاد شود

جمعه ای با پیشنهاد ایجاد دادگاه‌های مرتبط با محاکم اقتصادی به صورت اختصاصی در استان سمنان گفت: قضات قبل از صدور حکم از واحدهای تولیدی بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علی اصغر جمعه‌ای» در نشست شورای اداری استان سمنان با حضور رئیس قوه قضائیه خواستار ایجاد دادگاه‌های اختصاصی برای فعالان اقتصادی در سطح استان سمنان شد و گفت: قضات این دادگاه‌ها چه در دادسراها و دادگاه‌ها می‌بایست به گونه‌ای برای روند رسیدگی به پرونده‌ها برنامه‌ریزی کنند که همواره بازدید از واحدهای تولیدی را داشته باشند تا از نزدیک مسائل مرتبط با اقتصاد و تولید را لمس کنند.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان به وجود هماهنگی خوب بین بخش‌های مدیریتی و اقتصادی استان سمنان اشاره داشت وافزود: هماهنگی تنگاتنگ بین دستگاه‌های حاکمیتی با بخش خصوصی یکی از علت‌هایی است که سمنان نسبت به دیگر استان‌ها، مشکلات کمتری دارد.

 

وی نشست‌های شورای گفتگوی بین دولت و بخش خصوصی را از جمله موارد این هماهنگی برشمردوبیان کرد: این نشست ها به صورت مداوم با حضور اعضا و با هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی بخش خصوصی برگزار می‌شود.

 

جمعه ای با ابراز خرسندی از اینکه در سطح استان سمنان از طریق قوه قضائیه تا جای ممکن، توانسته‌ایم برای تحقق طرح‌های اقتصادی اقدامات و پیگیری‌های خوبی را انجام دهیم خاطرنشان کرد: به همت دستگاه قضائی و با پیگیری‌های صورت گرفته فعالان بخش تولید حتی یک شب هم در بازداشتگاه‌های استان به سر نبرده‌اند.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از بازدید دوره‌ای با حضور دستگاه قضائی، اجرایی و … از واحدهای تولیدی خبردادوافزود: پیگیری و احصای مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی یکی از اقداماتی است که در سطح استان از سال‌های قبل اجرا و تاکنون ادامه دارد.

 

وی خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و تولیدی در استان سمنان برای بهبود و ارتقای عملکرد حوزه تولید شد و گفت: مرجع داوری اتاق بازرگانی یک مرجع رسیدگی به قانون است که البته نیازمند تقویت است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مبارزه با فساد گره‌گشای مشکلات است گفت: باید این مهم در اولویت و تاکید ویژه دستگاه قضا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشد.

 

وی اضافه کرد: در شرایط تحریم برای کمک به تولید و چرخش چرخ اقتصاد باید قوانین متناسب با شرایط تحریم قوانین وضع شود .

 

جمعه ای گفت: انعطاف قوانین متناسب با شرایط حال کمک کننده به تولید در سال جهش تولید است و انتظار می‌رود این مهم مورد توجه دستگاه قضا باشد.

کد خبر 1017963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha