افزایش اعتبارات حوزه نوسازی مدارس توسط دولت

اعتبارات حوزه نوسازی مدارس در طول چند سال گذشته بیش از چهار برابر رشد کرده و حمایت خیران از ۸۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محسن حاجی میرزایی» امروز (پنجشنبه 2 بهمن) در حاشیه افتتاح چند پروژه مدرسه‌سازی در شهرستان خرمشهر، در جمع خبرنگاران، مدرسه را مکانی رفیه برای انسان‌سازی دانست و اظهار کرد: ساخت مدرسه مهم‌ترین و مؤثرترین گام برای ایجاد تحول در جامعه است.

 

وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از مؤسسه راه ایمان جهت احداث پنج مدرسه در خوزستان افزود: اعتبارات حوزه نوسازی مدارس در طول چند سال گذشته بیش از چهار برابر رشد کرده و حمایت خیران از ۸۰۰ میلیارد تومان به 2 هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گام‌های بلندی را برداشته شده تصریح کرد: در سال جاری شرایط استخدام بیش از ۷۳ هزار نفر از همکاران فرهنگی ما در سراسر کشور فراهم شده است.

 

حاجی میرزایی اضافه کرد: به تناسب اینکه در هر سال چقدر ردیف در اختیار ما قرار می‌گیرد، امکان استخدام وجود دارد که از ردیف فوق برای سال جاری، ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر و مابقی نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ به استخدام در می‌آیند.

 

وی با بیان اینکه برای جذب سایر همکارانی که امتیاز لازم را برای استخدام کسب نکرده‌اند، شرکت در آزمون ماده ۲۸ و یا دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد می‌شود ابراز کرد: : تلاش می‌شود تا برای رفع و جبران کمبودها اقدامات لازم در این راستا انجام گیرد و در این راه از کمک و همکاری خیران استفاده خواهد شد.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تقریباً ۳۰ درصد مدارس روستایی به وسیله خیران و 70 درصد توسط دولت احداث می‌شود و این میزان در شهرها 50 درصد است یاد آور شد: امروز بخشی از مدارسی که افتتاح شده توسط دولتی و بخشی نیز از طریق مشارکت خیران انجام شده است.

 

کد خبر 1018013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha