فرهنگ ترامپیست به دلیل شکاف بین جامعه و حاکمیت در آمریکا ایجاد شده است

غلام‌زاده با اشاره به فرهنگ ترامپیست در آمریکا که جایگاه مهمی در جامعه این کشور به وجود آورده است، اظهار کرد: این فرهنگ از تبعیض و نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی و شکاف بین مردم و حاکمیت ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص بررسی شرایط سیاسی آمریکا با دکتر حمیدرضا غلام زاده کارشناس مسائل آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

حمیدرضا غلام زاده با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا و تحلیف جو بایدن، آن را جزو اتفاقات منحصر به فرد در تاریخ برگزاری انتخابات آمریکا دانست و گفت: بخش عمده‌ای از این منحصر به فرد بودن مربوط به ترامپ می‌شود اما بخش دیگری از این ویژگی مربوط به بایدن هم می‌شود.

وی با یادآوری این موضوع که ترامپ کسی است که دومین رای تاریخ آمریکا را آورده است، اشاره کرد: ترامپ روی نکات و محورهایی برای محبوبیت و رای آوری تکیه کرد که برخواسته از فضای داخلی جامعه آمریکا بود.

وی افزود: برخی افراد، ترامپ را چهره‌ای اهل جنجال که دور از عقلانیت رفتار می‌کند می‌شناسند اما حقیقتا اگر جامعه آمریکا را بشناسیم و از دل جامعه این کشور به رفتار ترامپ نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که اقدامات رئیس جمهور سابق آمریکا مبتنی بر نیازها و مطالبات برخی از جامعه این کشور بود و به همین جهت نیز در بین بخش زیادی از جامعه آمریکا محبوبیت داشت.

این کارشناس مسائل آمریکا ضمن اشاره به افزایش محبوبیت ترامپ در طول چهار سال ریاست جمهوری وی، اظهار کرد: ترامپ عرصه را رها نخواهد کرد اما این به معنی بازگشت به ریاست جمهوری نیست. آنچه وجود دارد ترامپیست است. در واقع در طول این چهار سال، یک فرهنگ ترامپی در آمریکا ایجاد شد که پایدار است.

غلام زاده افزود: این فرهنگ از تبعیض و نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی و شکاف بین مردم و حاکمیت ایجاد شد. چهار سال پیش در ایام انتخابات از اخراج کردن سیاست مداران فاسد حرف زد و خودش را کسی که در سیاست حضور نداشته است و هم اکنون به عنوان منجی وارد سیاست شده است، مطرح می‌کرد. مردم این نگاه منجی گرایانه را داشتند که به او رای دادند و هنوز هم چنین نگاهی به ترامپ در جامعه آمریکا وجود دارد.

وی به اتفاقات دو هفته پیش و اشغال کنگره توسط بخشی از مردم اشاره و عنوان کرد: محبوبیت کنگره بین مردم آمریکا حدودا 13 درصد است و این نشان از شکاف عظیم بین جامعه و حاکمیت و نارضایتی از عملکرد آن‌ها است. همچنین بالای 90 درصد مردم این کشور اعتقاد دارند سیاست مداران فقط به فکر خود و انتخاب مجدد هستند و به فکر معیشت مردم نیستند.

کد خبر 1018047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha