برنامه های فرهنگی دهه مبارک فجر در فارس رنگ و بوی مردمی می گیرد

سهرابی گفت: برنامه های فرهنگی دهه مبارک فجر در فارس باید به شکلی پیش رود که رنگ و بوی مردمی در دهه انقلاب مشهود شود و موجب امید آفرینی و نشاط در جامعه نیز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (پنج شنبه 2 بهمن) در نشست کارگروه فرهنگی هنری برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: شعار «انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر چون کوه استوار» برای دهه فجر امسال در نظر گرفته شده است و باید برنامه های فرهنگی دهه فجر امسال استان فارس در خور این شعار باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: بر این اساس لازم است تا نهادهای فرهنگی فارس در چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی هم افزایی مطلوبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: استفاده از فضای مجازی نیز باید در برگزاری این برنامه ها مورد توجه باشد و کارگروه فضای مجازی نیز برای تبادل نظر دستگاه های استان تشکیل خواهد شد.

سهرابی تصریح کرد: برنامه های فرهنگی دهه مبارک فجر در فارس باید به شکلی پیش رود که رنگ و بوی مردمی در دهه انقلاب مشهود شود و موجب امید آفرینی و نشاط در جامعه نیز باشد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های آنلاین و مکتوب، خبرگزاری‌ها و مطبوعات بیان کرد: باید از تمام ظرفیت های رسانه ای برای اطلاع رسانی برنامه های دهه مبارک فجر استفاده مطلوب به عمل آورده شود.

«محمد رضا غلام پور» نماینده جهاد دانشگاهی فارس نیز در این نشست بر حضور متفاوت بانوان در برگزاری این برنامه ها تاکید کرد و گفت: ذر سراسر استان فعالیت های قرآنی و نشست‌های تخصصی بحث بانوان قرآنی نمایشگاه مجازی تصویر انقلاب و ... برگزار خواهد شد.

«کوروش مسعود منش» از صدا و سیمای فارس نیز برز محتواسازی تاکید کرد و از انعکاس عکس نوشته ها در حوزه انقلاب و برنامه‌های رادیویی و گزارش های خبری از فعالیت های این ایام خبر داد.

«مجید میکائیلی» از بسیج هنرمندان فارس اعلام کرد: ۱۸۰ برنامه با برپایی رویکردهای ۱۰ انجمن هدایت خواهد شد و شاهد برگزاری اختتامیه های چهار جشنواره در دهه فجر، دیدار با خانواده شهدا، بداهه کاری دختران هنرمند و عصر فاطمی و ... در ایام مبارک دهه فجر خواهیم بود.

«زهرا قائدیان» نماینده آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست از نواختن زنگ انقلاب در 12 بهمن و پخش برنامه ها و مسابقات از کانال های شبکه «شاد» خبر داد.

«حسن دهقان» از معاونت فرهنگی شهرداری شیراز اعلام کرد: پروژه شهر کتاب در بلوار «شهید کسایی»، اکران عکس های انقلاب ۱۳۵۷ با گرایش های اجتماعی در تبلیغات شهری، یادواره بانوان شهید مستند و اولین بانوی شهید استان فارس و ... از برنامه های شهرداری شیراز به مناسبت دهه فجر امسال است.

«رضا جاویدی»، نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز از دیدار با خانواده شهدای هنرمند خبر داد و بر روزشماری انقلاب و آنچه گذشته است در اجرای این برنامه های فرهنگی تاکید کرد.

«مهدی امید بخش»، معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فاس در این جلسه بر شهروند محوری در برگزاری این برنامه ها تاکید کرد.

«بهروز مرامی جدیدی»، معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز اعلام کرد: در برنامه های خود، نقش مدافعان سلامت و کادر پزشکی در پیروزی انقلاب اسلامی را نیز مورد توجه قرار داده ایم.

کد خبر 1018066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha