۵۰۰ تست سریع از افراد مرتبط با بیماران مثبت کرونایی در آبادان گرفته شد

سیدآقا میری از انجام ۵۰۰ تست سریع از افراد مرتبط با بیماران مثبت مبتلا به کووید ۱۹ در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: طی مراحل تست گیری از افرادی که با بیماران مثبت کرونایی ارتباط نزدیک داشتند ۱۰ مورد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شد.

«سیده نجمه سیدآقا میری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: از روز دوشنبه مصادف با (29 دی ماه) سال جاری با پیگیری و تلاش های صورت گرفته در خصوص فعالیت تست سریع آزمایش بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در شهرستان؛ با تجهیز و راه اندازی تیم های واکنش سریع سیار، نمونه گیری از افرادی که با موارد مبتلا به کرونا مواجهه مستقیم داشته اند در سطح شهرستان در حال انجام است.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان افزود: از آنجایی که شناسایی زود هنگام بیماران کرونایی، ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی (حضوری و غیرحضوری) به ویژه برای گروه های در معرض خط؛ بسیار پراهمیت است با راه اندازی این فرایند و انجام تست سریع در محل سکونت افراد، 500 تست انجام شد.

 

وی از شناسایی 10 بیمار مثبت کرونایی در مراحل تست گیری از خانواده های مرتبط با بیماران مبتلا به کووید 19 در شهرستان آبادان خبرداد و تصریح کرد: در خصوص قرنطینه خانگی این بیماران مثبت کرونایی اقدام شده است.

 

آقامیری با اشاره به وضعیت حساس و شکننده ی موجود در خصوص کرونا در شهرستان اضافه کرد: خانواده های بیماران کرونایی مثبت و افرادی که در تماس نزدیک با ایشان بوده اند، به صورت مستمر و روزانه مورد پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل توسط همکاران مرکز بهداشت قرار می گیرند.

 

وی از شهروندان آبادانی خواستار رعایت نکات بهداشتی شد و ابراز کرد: همشهریان گرامی به جهت سلامت خود و افراد جامعه و به ویژه خانواده های خود در صورت خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند، سعی داشته باشند تا از حضور در اجتماعات و عدم خروج غیرضروری از منزل اجتناب کنند.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان یاد آور شد: شهروندان مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری کووید 19 یاری کنند.

 

کد خبر 1018104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha