کاهش اطاله دادرسی از اهداف دستگاه قضا است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بابیان اینکه برای حل مشکلات مردم تلاش‌های لازم صورت می‌گیرد گفت: کاهش اطاله دادرسی یکی از اهداف واولویت های دستگاه قضا است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای » در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه بسیاری از مشکلات مردمی در مراجعه‌ها با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها است، ابراز داشت: این افراد تا جایی که باشد راهنمایی و با نامه‌نگاری به ارگان و دستگاه مربوط کمک خواهند شد.

 

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه بخش دیگری از پرونده‌ها مربوط به خود دستگاه قضا است اظهارداشت: اکثریت این پرونده‌ها بر روند اجرای سرعت پرونده تأکید دارند که با هماهنگی‌های مربوط برای حل مشکل تلاش می‌شود.

 

وی تأکید کرد: برخی موارد نیز مربوط به درخواست بررسی مجدد پرونده است که باید رسیدگی شود اگر امکان و شرایط لازم برای بررسی مجدد پرونده وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر این کار انجام و درصورتی‌که چنین امکانی وجود ندارد؛ باید افراد توجیه شوند.

 

محسنی اژه‌ای بیان کرد: برای سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با قوه قضائیه برنامه‌ریزی‌های لازم باید اتخاذ شود تا با ارائه راهکار و دستورات لازم در این رابطه مشکل رفع شود.

 

معاون اول قوه قضائیه افزود: اختلاف بر سر تملک اراضی بین افراد حقیقی و بخش دولتی، کلاه‌برداری، اعاده دادرسی، پرونده‌های طلاق و مهریه، مشکلات استمهال تسهیلات بانکی، توقیف و تملیک اموال از سوی بانک‌ها، مشکلات ناشی از عملکرد شهرداری، تخلفات شرکت‌های تعاونی و دیگر موارد این‌چنینی نیز ازجمله مراجعه‌های مردم به دستگاه قضا است.

کد خبر 1018111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha