همواره باید نسبت به شگردها و توطئه های دشمنان هوشیارانه عمل کنیم

آیت الله اراکی به توطئه های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان همواره در صدد ضربه زدن به ارزش های دینی و انقلابی هستند و ما باید نسبت به شگردها و توطئه های دشمنان آگاه باشیم و هوشیارانه عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آيت الله «محسن اراكي» در مراسم گرامیداشت شصت و سومین سالگرد ارتحال کربلایی کاظم ساروقی و یادواره شهدای شهر ساروق، با اشاره به چگونگی حافظ قرآن شده این معجزه قرن گفت: سیره و زندگی کربلایی کاظم ساروقی درس های فراوانی را به ما می دهد که امروز باید داستان کربلایی کاظم ساروقی و چگونگی زندگی این معجزه قرن برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

 

نماينده مردم استان مركزي در مجلس خبرگان رهبري، گرامیداشت یاد و خاطره کربلایی کاظم ساروقی و برگزاری مراسم بزرگداشت برای این بزرگ مرد را ضروری دانست و بیان کرد: اینگونه برنامه ها علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر با سیره معصومین سبب ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و الهی در جامعه می شود.

 

وی عمل به قرآن و دستورات دینی را ضروری دانست و اضافه کرد: آن چیزی که امروز از کربلایی کاظم ساروقی باید یاد بگیریم عمل کردن به قرآن و توجه به آیات الهی است چرا که این مهم از اهمیت زیادی برخوردار بوده و آیات نورانی قرآن کریم باید بیش از پیش در تمامی ابعاد زندگی ما نمود عینی پیدا کند.

 

این مقام مسئول توجه به زکات و مال حلال را یکی دیگر از درس های مهم سیره کربلایی کاظم ساروقی دانست و اضافه کرد: زکات از دستورات دینی است که به انسان رشد و تکامل می بخشد و توجه به این مهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

آیت الله اراکی اظهار کرد: پرداخت زکات سبب افزایش مال می شود و خداوند متعال در قرآن کریم بارها به این مهم تاکید کرده است و کربلایی کاظم ساروقی از افرادی بودند که دستورات قرآن و دین مبین اسلام را سرلوحه کار و زندگی خود قرار داده بود.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر می خواهید مالتان رشد پیدا کند به زکات اهمیت دهید، خاطر نشان کرد: توجه به زکات علاوه بر اینکه مال انسان را رشد می دهد موجب تطهیر و رشد خود انسان نیز می شود که این در نهایت جامعه را تطهیر می دهد و جامعه به رشد عجیبی می رسد.

 

نماينده مردم استان مركزي در مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه کربلایی کاظم ساروقی اهمیت زیادی به زکات میداد و تسلیم واقعی فرمان الهی بود، اظهار کرد: این خدا پرستی و تلاش او بود که سبب رسیدن ایشان به این درجه بالا شد و اکنون ما ایشان را درس زندگی، خدا پرستی و عمل به دستورات دینی و اسلامی برای خود می دانیم.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به توطئه های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان همواره در صدد ضربه زدن به ارزش های دینی و انقلابی هستند و ما باید نسبت به شگردها و توطئه های دشمنان آگاه باشیم و هوشیارانه عمل کنیم.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: شهدا نیز درس ایثار، از خودگذشتگی، ولایتمداری و ولایتپذیری به ما دادند و ما نیز باید این درس مهم را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهیم.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نسل جوان و نوجوان باید بیش از پیش با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و با مطالعه سیره شهدا و وصایای این بزرگ مردان، در مسیر ارزش های دینی و الهی حرکت کنند.

کد خبر 1018149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha