نسخه شفابخش مشکلات کشور در روحیه جهادی و مدیریت جهادی است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه نسخه شفابخش مشکلات کشور در روحیه جهادی و مدیریت جهادی است، گفت: معیشت پایدار در گرو امنیت پایدار و بادوام است و با امنیت رونق اقتصادی، تولید و توزیع ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۳ بهمن) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه چهل و هشتم کتاب شریف نهج البلاغه اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرمایند که ستایش مخصوص خداوندی است که ذات پاکش از همه چیز مخفی تر است، ولی نشانه های واضح و آشکار بر هستی او گواهی می دهد و هرگز چشم بینا قادر بر مشاهدة ذات او نیست و به همین دلیل نه چشم کسی که وی را ندیده انکارش می کند و نه قلب کسی که او را شناخته مشاهده اش تواند کرد، در علو مقام بر همه پیشی گرفته و چیزی برتر از او نیست.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» تصریح کرد: حضرت امام علی(ع) در ادامه این خطبه می فرماید که با این حال خداوند چنان نزدیک است که چیزی از او نزدیکتر نمی باشد، نه مرتبه بلندش او را از مخلوقاتش دور کرده و نه نزدیکی اش با خلق، او را با آنها همسان قرار داده. عقل ها را از کنه صفات خویش آگاه نکرده و با این حال آن ها را از معرفت و شناخت لازم باز نداشته است، پس او کسی است که نشانه های آشکار جهان هستی بر وجود پاکش گواهی می دهد که دل های منکران به و جوش اقرار دارد، خداوند بسیار برتر است از گفته کسانی که موجوداتی را به او تشبیه می کنند و یا ذاتش را انکار می نمایند.

 

وی در ادامه بیان کرد: در این خطبه کوتاه اما پر معنی، به چند محور مهم در زمينه اسماء و صفات خداوند اشاره شده است، نخست به خفای کنه ذات خداوند در عین ظهور وجود او در تمام عالم هستی به گونه ای که نه هیچ کس می تواند وجودش را انکار کند و نه احدى قدرت دارد احاطه بر کنه ذات پاکش پیدا کند و  این یکی از آثار نامتناهی بودن وجود مقدس اوست که هر گاه گامی به سوی شناخت کنه ذات او از طریق خرد برداریم شعاع ذات نامحدودش فکر ما را گام ها به عقب برمی گرداند و هر زمان به سوی اوج کنه صفاتش پرواز کنیم بال و پر ما می سوزد و سقوط می کنیم.

 

امام جمعه شهر  چوار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام های رزمایش های اخیر نیروهای اسلام، اظهار کرد: این رزمایش های دو هفته ای و ترکیبی و مبتکرانه که مبتنی بر خلاقیت و استعدادهای بومی، پیامهای زیادی را با خود به همراه دارد، اول این که برخلاف جیغ بنفش معاندان، جاهلان و دوگانه سازان فرصت طلب، این رزمایش در راستای تأمین معیشت و زندگی آرام برای مردم است.

 

حجت الاسلام میهن پرست یادآور شد: کیست که نداند معیشت پایدار در گرو امنیت پایدار و بادوام است، با امنیت رونق اقتصادی، تولید و توزیع ایجاد  می شود و شکوفایی اقتصادی و علمی را به بار می آورد، دوم این که اگرچه انجام این رزمایش ها مستلزم انجام هزینه است اما کسانی که با فریب و عملیات عوام فریبانه در صدد ایجاد ذهنیت منفی در شرایط سخت معیشتی هستند به خوبی می دانند که این نوع هزینه کردن ها، جلوگیری از هزینه بیشتر است و چنان چه دشمن بر اثر انفعال ما فقط یکی از پالایشگاه های ما را هدف قرار دهد برای بازسازی آن باید چندین برابر هزینه کنیم.

 

وی بیان کرد: سوم اینکه این رزمایش نشان می دهد که قدرت بازدارندگی ما خصوصا اقتدار موشکی يك حرکت رو به جلو است. نه توقف دارد و نه گندی و نه بازگشت، لذا هم بایدن و هم کسانی که در سودای برجام های 2و 3هستند، پیام روشن ایران را باید دریافته باشند،  چهارم این که این نمایش قدرت علاوه بر این که ارعاب بخش دشمن است اطمینان بخش دوستان نیز هست، حامیان منطقه ای ما در جبهه مقاومت اکنون دو نوع اعتماد به ایران دارند، اول اینکه ایران حامیان و دوستان خودش را تنها نمی گذارد دوم این که جبهه مقاومت به خوبی درمی یابد که ایران توانمندتر از گذشته و مقتدرتر از قبل با دستی پر و نیرویی مستعد، آماده پیکار با دشمنان مقاومت است.

 

امام جمعه شهر چوار افزود: این رزمایش حاوی پیام های متعدد دیگری هم هست، آزمایش و تست قدرت دفاعی و رفع موانع احتمالی، پیام تولید دانش بومی و ترویج علم جهت دار و مبتکر پرور. پیام آرامش به به ایران و خنثی سازی جنگ روانی دشمن، پیام وحدت ارتش، سپاه و بسیج در معرکه دفاع از دشمن از دیگر پیام های این رزمایش بوده است، پیام دیگر این که نسخه علاج مشکلات کشور در روحیه جهادی و مدیریت جهادی است.

 

حجت الاسلام میهن پرست  در ادامه با اشاره به اوضاع ناخوشایند بورس در کشور، ابراز کرد: اوضاع کنونی بورس بیشترین ضرر و زیان  را متوجه سهامداران خرد کرده است که با اعتماد به فراخوان های دولتمردان به میدان آمده اند و علاوه بر از دست دادن سود یا سرمایه، اعتماد خود را به نظام اداری از دست داده اند و در نتیجه سرمايه اجتماعی نظام آسیب دیده است.

 

وی گفت: دولت باید هرچه سریعتر اولا به پرسش های  مطرح شده درباره چرایی وضعیت کنونی بورس پاسخ دهد و ثانیا آشفتگی در سیاست گذاری و مدیریت بازار را پایان دهد،  مجلس و قوه قضاییه به عنوان دو قوه نظارتی باید با تدبیر و سنجیدگی و به دور از مواضع هیجانی و برای حمایت منطقی از مردم وارد عمل شده و به دولت کمک کنند و  دولت نیز این کمک ها را مشتاقانه بپذیرد.

 

امام جمعه شهر چوار در ادامه  با اشاره به 13 جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین(س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا، یادآور شد:  تبیین و تجلیل از جایگاه والای حضرت ام البنین(س)، به عنوان کسی که همسر شهید، مادر شهید و یکی از پیام رسانان خونین عاشورا بود، بسیار لازم و ضروری است.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: حضرت ام البنین(س) از زمانی که پا به خانه حضرت امام على(ع) گذاشتند، همواره خود را در خدمت فرزندان حضرت فاطمه( علیهاالسلام)می دید و عشق و محبت خود را نثار آنان می کرد، محبتی بی ریا و خالصانه که تمام وجود او را در بر گرفته بود، او خدمت به فرزندان رسول خدا(ص) و مادری کردن در حق ایشان را فرصت و توفیقی خدادادی در زندگی خویش می شمرد، از این رو، خود و فرزندانش بسان پروانه بر گرد شمع وجود امام على(ع) و یادگاران پیامبر(ص) و فاطمه زهرا(س) می گذاشتند و از نور ایشان پر فروغ می شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: خواهش من از مسئولان محترم این است که یکی از مسیرهای اصلی و ارتباطی استان مسیر بین شهرستان چوار و شهرستان ایوان باشد که هم سهل الوصول است و هم از بار ترافیکی دیگر محورهای مواصلاتی استان می کاهد و لذا از استاندار محترم و مسئولین مرتبط در این زمینه انتظار داریم که عنایت لازم را داشته باشند.

کد خبر 1018161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha