ترامپ بزرگترین رئیس جمهور نژادپرست آمریکا است / بارانداز مغان فوائد زیادی برای توسعه استان خواهد داشت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ترامپ بزرگترین رئیس جمهور نژادپرست آمریکاست و او با تمام وجود قائل به برتری نژاد سفید بود. او را از جهت نژاد پرستی به هیتلر در آلمان و به موسولینی در ایتالیا تشبیه می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز (3 بهمن ماه) در مصلی امام خمینی (ره) گفت: جای خوشحالی است که بعد از مذاکره فراوان بین استاندار اردبیل (از طرف جمهوری اسلامی ایران) و شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان، توافقنامه جهت راه اندازی مرکز لجستیک خط آهن پارس آباد مغان در استان اردبیل امضاء شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این بارانداز و مرکز لجستیک فوائد زیادی دارد از جمله خارج شدن استان از بن بست ریلی، اتصال به خط آهن آذربایجان و ورود به بازار کشور های آسیای میانه و قفقاز و روسیه، ایجاد زمینه سرمایه گذاری بسیار بالا در مغان و اردبیل با توجه به وجود وسیله ارزان جهت صادرات کالا، تسهیل در صادرات محصولات بزرگترین گل خانه کشور و تولیدات دیگر مناطق استان، توجیه دار شدن ایجاد مناطق آزاد، توجیه دار شدن راه آهن اردبیل به پارس آباد، فراهم شدن زمینه اشتغال بسیار خوب در منطقه شمال استان خواهد بود و مسئولان استانی مصمم هستند مراحل تملک و طراحی را امسال به اتمام و احداث آن را در سال 1399 به انجام برسانند.

 

وی اظهار داشت: آمریکا این هفته، ماهیت دموکراسی خود را به تماشا گذاشت و فردی که با رأی مردم انتخاب شده با 35 هزار نیروی امنیتی به کاخ سفید آمد و جواب این سؤال داده نشد که دموکراسی چه ربط و ارتباطی با قوه قهریّه دارد. محافظ دموکراسی، خود دموکراسی است و احترام به رأی مردم، بالاترین حفاظت و صیانت است اما در آمریکا معلوم شد که از دموکراسی آرمانی و از احترام به آن خبری نیست.

 

آیت الله عاملی افزود: ترامپ سرافکنده و از در عقبی کاخ سفید را ترک کرد. این عین تعبیر عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهور عرب و سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم است. او می رود تا هیچوقت به کاخ سفید برنگردد و کار مهم بایدن، تشکیل ستاد تنظیف است تا کثافت کاری های سیاسی و مادی او را تطهیر و آشغال های او را از کاخ سفید بیرون بیندازد. او مثل یک دزد از در عقبی کاخ سفید بیرون رفت. او مورد نفرین میلیون‌ها آمریکایی و غیرآمریکایی قرار گرفت. کشور خود و دموکراسی آمریکا را ویران ساخت. بر دشمنان آمریکا اضافه کرد حتی حزب خود یعنی حزب جمهوری را ویران ساخت.

 

امام جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: ترامپ کرونا را خیلی دست کم گرفت و اعتناء نکرد. در نتیجه ۳۰۰ هزار آمریکایی جان خود را از دست دادند او به هیچ وجه نتوانست کرونا را مدیریت کند و حالا ۴ میلیون آمریکایی مبتلی روی تخت مرگ خوابیده اند، او یک نژاد پرست کامل بود و اعتقاد راسخ به برتری نژاد سفید ها داشت و یکی از گناهان بزرگ ترامپ این بود که سه هزار طفل را از پدر و مادر های مهاجر جدا کرد. این ظلم بزرگ به اطفال و به پدر و مادرهای آنها بود. الان هم بسیاری از پدران و مادران نمی‌توانند فرزندان خود را پیدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: آژانس اونروا یک آژانس بین المللی و کارش رسیدگی به پناهندگان است. او مساعدت های مالی آمریکا به این آژانس را نیز قطع کرد و ترامپ به خاطر اسرائیل ۹۰ میلیارد دلار صرف کرد تا سوریه را ویران کند و زیرساختهای آن کشور را از بین ببرد.

 

 

آیت الله عاملی اعلام داشت: او فاجعه برآمده از دموکراسی آمریکا بود به حدی که الان ۶۰ پرونده مالی، سیاسی، جنسی و... در محاکم قضایی آمریکا علیه او تشکیل شده است. او هنگام خداحافظی تنهای تنها بود حتی نزدیک ترین وزیران او هم وی را همراهی نکردند. ترامپ در وداع و آخرین خطبه خود جمله ای گفت که برای آینده آمریکا بسیار خطرناک است او گفت در آینده از راه یا بیراهه دوباره به کاخ سفید خواهد آمد.

 

وی بیان کرد: سیره ترامپ یک عبرت و چراغ راه خوبی برای بایدن است. سیره ترامپ نشان داد که شدیدترین فشار بر ایران نتیجه نمی دهد و اراده ملت ما شکسته نمی شود و محال است که ملت ما در برابر غیر خدا رکوع بکند و لذا بایدن نباید این بیراهه و یا راه بی نتیجه را برود. ترامپ از فشار هیچ نتیجه نگرفت و از این جهت هیچ خدمتی به آمریکا و دنیا نکرد. او هم در سیاست خارجی و هم در مدیریت داخلی آمریکا خرابی های بزرگی درست کرد خرابی هایی که قابل جبران نیست.

 

خطیب نماز جمعه اردبیل اذعان داشت: دروغ، ماجراجویی های سیاسی، تحمیل عقوبت های اقتصادی بر ایران، چین، روسیه و تمام کشورهایی که در خدمت منویّات آمریکا نیستند، دخالت نظامی در سوریه، خونریزی وحشتناک در یمن، خیانت به فلسطین و حمایت از بدترین دیکتاتورها بخشی از سیاست خارجی اوست.

 

آیت الله عاملی عنوان کرد: ترامپ زورش فقط به پادشاهان عرب رسید و آنها را ذلیلانه مثل گله گوسفند به دام سازش با اسرائیل برد و میلیاردها دلار از خزانه ملت های عرب‌ را دزدید و در برابر چین، روسیه، ایران و حتی کره شمالی به هیچ موفقیتی نائل نشد و ناکام رفت،

 

امام جمعه اردبیل یادآور شد: ترامپ بزرگترین رئیس جمهور نژادپرست آمریکاست. او با تمام وجود قائل به برتری نژاد سفید بود. او را از جهت نژاد پرستی به هیتلر در آلمان و به موسولینی در ایتالیا تشبیه می کنند. او با تفکر نژاد پرستی بین انسانها مرزبندی کرد و داخل آمریکا را به انشقاق، نژاد پرستی، فتنه، اختلاف  و درگیری دائمی برد.  او در صدد تاسیس یک حزب قوم گرا بر اساس برتری سفید پوستان بر دیگر نژادها است. او اعتقاد دارد که آمریکا مال کسانی است که در بدو پیدایش آمریکا مردم بومی را قتل عام و به تعبیر ترامپ آمریکا را از لوث آنها تطهیر و برآمریکا مالک شدند. آنها بر تمام نژادهای دیگر و بر مهاجرین مقدم هستند و دیگر نژادها و مهاجرین از کشورهای دیگر حق دخالت در سرنوشت آمریکا را ندارند.

 

وی اضافه کرد: بزرگترین افتخار او زنده کردن روحیه قوم گرایی و نژاد پرستی است. او غالب حاشیه نشین های شهرهای آمریکا را به خود جذب کرده و به ورطه نژادپرستی وارد کرده است و اندیشه برتری نژادی در آمریکا قبل از او هم وجود داشت و طرفداران بسیار تندرو رادیکال در داخل آمریکا دارد. چند سال پیش یک سند دولتی در آمریکا با عنوان استراتژی ملی ضد تروریسم منتشر شد. در آن سند تاکید شده بود که مهمترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا افراط گرایی داخلی است. ترامپ سردمدار این حرکت شد.

 

آیت الله عاملی افزود: او اساس کمپین انتخاباتی خود را نیز بر تحریک نژادپرستی استوار کرد و امپراتوری های بزرگ نوعاً از شکست ها و ناکامی ها و سوء مدیریت های داخلی به نقطه فروپاشی می رسند. بایدن دقیقاً، هم متوجه خطر نژادپرستی برای موجودیت آمریکاست و هم دقیقا متوجه است که مهار آن مخصوصاً بعد از شعله ور کردن آن توسط ترامپ بسیار سخت است به همین جهت وی به محض ورود به کاخ سفید ۱۵ دستور امضا کرد که یکی از آنها مربوط به تساوی نژادی است. بایدن در روز انتصاب خود از مردم آمریکا برای سه چیز کمک خواست؛ اول برای غلبه بر تندروی سیاسی دوم بر جریان نژادپرستی که قائل به استعلاء نژاد سفید است و سوم بر تروریسم محلی.

 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بایدن تلویحا اعلام کرد که نژادپرستی ترامپ انقسام و انشقاق بسیار سختی را در بین آمریکایی ها درست کرده است. ترامپ با تمام معایبی که داشت یک حرف درست حسابی هم دارد. کارتر و ترامپ یک جمله مشترک دارند و می‌گویند «تاریخ ما ۲۴۲ سال است، ۲۲۶ سال در جنگ بودیم یعنی فقط ۱۶ سال جنگ نکرده ایم در حالی که چین یک دلار برای جنگ خرج نکرده و در حال گرفتن همه جاست».

 

آیت الله عاملی ادامه داد: بایدن در روز انتصاب خود گفت ترامپ برای من یک نامه دوستانه نوشته و آن را روی میز من گذاشته است وی گفت فعلاً از بیان مضمون نامه معذورم.

کد خبر 1018253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha