مراقبت کردن تنها راه حفظ جامعه از شیوع کرونا است

پزشک مشاور سلامت و کرونا گفت: مقابله با ویروس فقط مراقبت کردن و پیشگیری است اگر مراقبت ها انجام نشود، تجمعات بیشتر شود، استفاده از ماسک کاهش یابد و ... ؛ امکان دارد خطر جدی جامعه را تهدید کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر افشین اسدی جمعه شب (۳ بهمن) در برنامه آنلاین مطب در خانه به سوالات کاربران پاسخ داد و اظهار کرد: متأسفانه آمار رو به افزایش است و از دو هفته اخیر روند افزایشی و صعودی بیماری کرونا در بخش های سرپایی و بستری مشاهده می شود و انتظار داریم شرایط بدتر از این‌ هم بشود.

 

 

پزشک مشاور سلامت و کرونا با بیان اینکه با توجه به گذشت یک سال از شیوع این بیماری، مردم نسبت به این موضوع خسته و کم توجه شدند و این  امر به شیوع مجدد آن دامن زده است؛ ادامه داد: پیشگیری از شیوع این بیماری مهم است تا بتوانیم بر این‌ پدیده غالب بشویم لذا مردم‌ نباید سهل انگاری کنند زیرا با پیشگیری ساده می توان‌ جلوی خطرات و صدمات جانی را گرفت، ما نمی دانیم این بیماری کی ریشه کن می شود، اصل مهم این است که نگذاریم شیوع بیشتر شود.

 

 


وی در پاسخ به سوال شخصی که صبح ها از خواب بلند می شود و احساس درد در زیر دنده سمت چپ دارد و هیچ مشکلی هم اعم از فشار خون یا قند خون و سایر مشکلات ندارد؛ گفت: برای رفع این درد ابتدا باید از نظر بیماری های قلبی ریوی بررسی و معاینه شوید تا مطمئن‌ شویم که مشکلی ندارید سپس مشکل طحال بررسی شود؛ ضمن اینکه اظهار کردید مشکل خاصی‌ ندارید لذا احساس می کنم خواب نامناسب و شرایط روحی روانی را مورد توجه قرار دهید شاید با رفع این مشکل درد های زیر دنده چپ تان‌ رفع شود در غیر این صورت حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

 

دکتر اسدی در خصوص علّت خارش کف دست هم توضیح داد: علّت این موضوع باید بررسی شود اینکه آیا به دارو و یا غذایی حساسیت دارید، آیا کسالتی در کبد شما هست، سپس وارد بحث بیماری های پوستی می شویم؛ در کل می توانید برای کاهش این خارش می توان از کالاندولا یا کالامین‌ دی استفاده کرد و عوارضی هم ندارند‌.

 

 


وی در پاسخ به سوالی درباره ریزش شدید مو؛ بیان کرد: مسیرهای متعددی برای بررسی این موضوع وجود دارد از جمله مسیرهای استرس های روحی روانی، ژنتیک و هورمون  های مردانه، کمبود عناصر تغذیه ای و صدمات محیطی مانند آفتاب و ... ؛ که با یک نگاه به مدل ریزش مو، سن شخص و وزن، تا حدودی متوجه خواهیم شد که کدام‌ مسیر باید بررسی شود در مجموع با مصرف خوراکی های غنی از عنصر ب کمپلکس که در گندم، نان و برنج و قرص های مربوطه وجود دارد می توان تا حدودی ریشه مو را تقویت کرد.

 

 


این پزشک به فردی که هنگام بلعیدن آب دهان در گلو و گوش احساس درد دارد و نگران کرونا است؛ پاسخ داد: سیستم گوش، حلق و بینی کاملاً با هم مرتبط هستند و  التهاب، عفونت و درد در هرکدام از این قسمت ها، به دیگری هم منتقل می شود، توصیه می کنم شبانه روز ۲ مرتبه دهان و حلق خود را کامل شستشو دهید و  با مراقبت های بهداشتی این مشکل برطرف می شود در غیر این صورت می توان از شربت ضد حساسیت مانند ایبوپروفن ۲۰۰ میلی گرم هر ۸ ساعت یک بار مصرف کرد تا بهبودی حاصل شود.

 

 

وی در خصوص سوالی مبنی بر اینکه آیا ویروس کرونای انگلیسی کشندگی بیشتری نسبت به کرونای قبلی دارد؟ پاسخ داد: بله؛ متأسفانه این‌ ویروس قدرت سرایت‌ و شدت علائم‌ بیشتری دارد و مقابله با این دو ویروس فقط مراقبت کردن و پیشگیری است اگر مراقبت ها انجام نشود، تجمعات بیشتر شود، استفاده از ماسک کاهش یابد و ... ؛ امکان دارد خطر جدی جامعه را تهدید کند.

 

 

دکتر اسدی در مورد ریزش موی سکه ای‌ در خانم‌ ها هم توضیح داد: ریشه اصلی ریزش موی سکه ای را باید برطرف کرد فشار روحی و عصبی شدید دانست لذا گاهی اوقات منشأ فشارهای عصبی را نمی توان درمان کرد امّا با درمان عارضه روحی می توان نتیجه مثبت گرفت و تبعات را کاهش داد.

 

کد خبر 1018277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha