مدیران نیروگاه شهید رجایی باید مشکل آلایندگی این نیروگاه را مرتفع کنند

قاسمی گفت: مدیران نیروگاه شهید رجایی باید مشکل آلایندگی این نیروگاه را مرتفع کنند و سازمان محیط زیست هم باید یک بسته زیست محیطی برای این نیروگاه ارائه کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «محمد قاسمی» در چهارمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال بیان کرد: با تلاش مضاعف، همکاری، هماهنگی و اهتمام ویژه دستگاه های عضو این شورا، مصوبات خوبی در مسیر حفاظت و صیانت از حقوق بیت المال، منابع طبیعی، محیط زیست وغیره در سال جاری اجرایی شده است.

 

دادستان قزوین ادامه داد: امیدواریم تلاش دستگاه ها در ماه های باقیمانده و تا پایان سال  تداوم داشته باشد، تا بتوانیم به اهداف مد نظر دست یابیم.

 

وی افزود: موضوعات مختلف و مصوبات خوبی در نشست های شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین مطرح و به تصویب رسید و اکثر آن اجرایی شده است، اما برخی از مصوبات به خصوص در شهرستان ها توسط دستگاه های متولی هنوز اجرایی نشده، که باید موانع مرتفع و مقدمات اجرای این مصوبات تا پایان سال جاری فراهم شود.

 

قاسمی تصریح کرد: در قانون هم فعل و هم ترک فعل جرم انگاری شده، اما کارکرد دستگاه قضایی در گذشته پرونده محوری و فقط برخورد با فعل مادی بود، ولی اکنون بر اساس سند تحول قضایی و دستورالعمل ترک فعل مدیران که از سوی ریاست محترم قوه قضاییه، تصویب و ابلاغ شده، رویکرد دستگاه قضایی تغییر کرده است و برخورد با ترک فعل  مدیران در دستور کار قرار دارد، بنابراین چنانچه مدیران در انجام وظایف قانونی کوتاهی و سهل انگاری کنند و پیشگیری نمایند، باید پاسحگو باشند.

 

وی اعلام کرد: بیشترین ترک فعل ها که منجر به  تضییع حقوق بیت المال می شود در حوزه محیط زیست،. منابع طبیعی و آب، اراضی ملی و زراعی است.

 

دادستان قزوین با بیان اینکه برای برخی از مدیران ناشی از ترک فعل وظایف قانونی پرونده تشکیل شده است، توضیح داد: به عنوان نمونه در سیل سال های اخیر که خسارات سنگینی وارد شد، سازمان بازرسی ورود کرده، زیرا اگر لایروبی رودخانه ها و رفع تصرفات بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها به درستی و به موقع انجام می شد، شاهد این حجم از خسارات نبودیم، بنابراین بر همین اساس برای برخی از مدیران، به دلیل ترک فعل (عدم انجام وظایف قانونی) پرونده تشکیل شده است.

 

وی گفت: تمامی دستگاه ها ابزار قانونی برای اقدامات نظارتی خود را در اختیار دارند که باید با قوت پیگیری و به موقع از آن استفاده کنند و دستگاه قضایی هم پشتیبان اقدامات قانونی آنها خواهد بود، اما اگر وظابف قانونی را ترک کنند و بیت المال مورد تضییع قرار خواهد گیرد، مسئول هستند.

 

قاسمی در خصوص آلایندگی نیروگاه شهید رجایی قزوین اظهار کرد: سوخت این نیروگاه گاز است، بنابراین اولین توصیه به مردم عزیز و شریف، صرفه جویی در مصرف گاز در فصل زمستان است تا نیاز به استفادها از سوخت جایگزین نباشد.

 

وی اضافه کرد: مدیران نیروگاه شهید رجایی باید مشکل آلایندگی این نیروگاه را مرتفع کنند و سازمان محیط زیست هم باید یک بسته زیست محیطی برای این نیروگاه ارائه کند، البته مصوب شد مسئولان نیروگاه در یک بازه زمانی مشخص نسبت به اجرای دقیق پیشنهادات زیست محیطی از قبیل نصب فیلترهای مخصوص اقدام کنند تا در صورت استفاده از سوخت های دیگر، آلایندگی به کمترین حد خود برسد.

 

دادستان قزوین در خصوص مسائل و مشکلات شهرداری قزوین و بانک شهر یادآور شد: شهرداری قزوین در سنوات گذشته تسهیلاتی را برای اجرای برخی از پروژه‌های شهری از بانک شهر دریافت کرده که سر رسید شده و به لحاظ عدم تسویه حساب، ماهانه جریمه به آن تعلق می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، موضوع شهرداری قزوین و بانک شهر در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال مطرح شد  و بر اساس بررسی های انجام شده و توافقات صورت گرفته، مصوب شد بر اساس نظریه هیئت سه نفره کارشناسان رسمی منتخب، بخشی از اموال شهرداری قزوین به عنوان مطالبات به بانک واگذار و در اسرع وقت تسویه حساب شود.

 

کد خبر 1018297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha