نمایشگاه مجازی کتاب به لحاظ نقدینگی کمک بزرگی به ناشران می‌کند

میرباقری با بیان اینکه نمایشگاه مجازی به لحاظ نقدینگی، کمک بزرگی به ناشران می‌کند، گفت: در این نمایشگاه، کتاب‌های بدل از چرخه فروش حذف می‌شوند زیرا مخاطب با حوصله و آگاهانه انتخاب و خرید می‌کند.

«ابوالفضل میرباقری» در مورد برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: این نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران است که به دلیل شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا، فرصتی را در اختیار اهالی نشر و دوستداران کتاب قرار داده است. باید آن‌را به فال نیک گرفت و امیدوار بود در دوره‌های بعد بهتر و پررونق‌تر هم باشد.


مدیر انتشارات کتاب‌سرای تندیس با بیان اینکه نمایشگاه مجازی به لحاظ نقدینگی، کمک بزرگی به ناشران می‌کند، عنوان کرد: سازوکار  خرید و فروش در نمایشگاه مجازی شفاف است، چراکه ناشر و خریدار بدون واسطه و به‌طور مستقیم با هم در ارتباط هستند. در این نمایشگاه کتاب‌های بدل از چرخه فروش حذف می‌شوند زیرا مخاطب با حوصله و آگاهانه انتخاب و خرید می‌کند. حذف بسیاری از واسطه‌ها ازجمله ناشرانی که کتاب‌های دیگر ناشران را به فروش می‌رساندند از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب است.


این ناشر خاطر نشان کرد: از دیگر مزیت‌های نمایشگاه مجازی کتاب، امکان دسترسی گسترده‌تر به کتاب‌ها و خرید کتاب با تخفیف است چون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بسیاری از ناشران شهرستانی و همچنین هموطنان در سایر استان‌ها به دلایل مختلف امکان حضور نداشتند.


میرباقری با اشاره به عرضه 409 عنوان از کتاب‌های انتشارات کتاب‌سرای تندیس در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ادامه داد: از این تعداد، حدود ‌130 عنوان در سال جاری به چاپ رسیده است و بیش از 100 عنوان از کتاب‌های ما نیز چاپ نخست هستند.


وی اظهار داشت : ازجمله کتاب‌های شاخص کتاب‌سرای تندیس که پیش‌بینی می‌کنم در نمایشگاه نیز با فروش خوبی روبه‌رو شوند، می‌توانم به مجموعه کتاب‌های هری پاتر با ترجمه ویدا اسلامیه، «راز داوینچی»، «دوزخ» و «خاستگاه» از آثار دن براون، «تلماسه»، مجموعه «ویچر» و کتاب‌های ژانر پلیسی اشاره کنم.

 

گفتنی است، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا ششم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir  ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1018349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha