طرح مصلحین و حکمین قرآنی در استان زنجان اجرا می شود

سادات پور از اجرای طرح مصلحین و حکمین قرآنی با هدف کاهش دعاوی خانواده و افزایش صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق، با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان خبر داد.

یک مسئول در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان و مجری طرح حکمین و مصلحین قرآنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: در راستای افزایش صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق، دادگستری استان زنجان از ظرفیت برزگان و ریش سفیدان با تشکیل اتاق مصلحین و حکمین قرآنی استفاده می کند.

 

سیدباقر سادات پور گفت: در همین راستا کارگاه های آموزشی با حضور 200 نفر از اصناف، ادارات، بزرگان، ریش سفیدان و مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در قالب دوره های فنون مذاکره، مسائل فقهی و مسائل حقوقی دایر شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: زوجین متقاضی طلاق به منظور دریافت مشاوره از مصلحین و حکمین قرآنی به این اتاق ها هدایت می شوند.

 

به گفته این مسئول؛ سیاست دستگاه قضا بر این است که مصلحین و حکمین آموزش دیده قرآنی به عنوان افراد خبره و معتمدین تاثیرگذار در مناطق مختلف به عنوان بازوی دادگاه خانواده در این زمینه نقش اثرگذار خود را ایفا کنند.

 

سادات پور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آمار پرونده های طلاق و منازعات خانوادگی در این حوزه قضایی، خاطرنشان کرد: افزایش آمار طلاق نگران کننده است.

 

وی با اشاره به اینکه طرح مصلحین و حکمین قرآنی به صورت پایلوت در دادگاه های شهرستان طارم اجرا شده است، گفت: آمارها نشان داده با اجرای این طرح 40 درصد از طلاق ها منجر به سازش شده است.

 

کد خبر 1018363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha