ظرفیت خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا پایان سال افزایش می یابد

سالاری از تأمین و خریداری یک دستگاه خوابگاه دانشجویان با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ظرفیت خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا پایان سال به هزار و ۴۶۰ نفر افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز(شنبه، ۴ بهمن) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی از مطالبات این دانشگاه بوده است، از خرید یک دستگاه خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و گفت: این خوابگاه در ۶ طبقه شامل ۱۸ واحد ۲ خوابه و هشت واحد سه خوابه، ۲ هزار و ۵۹۰ مترمربع مساحت دارد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: این خوابگاه با هزینه ای بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال خریداری شده است و ظرفیت اسکان ۲۲۰ نفر از دانشجویان را دارد.


وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله تأمین خوابگاه مناسب برای دانشجویان گفت: از دکتر نوبخت خواسته‌ شده بود تا هزینه خرید یک خوابگاه دانشجویی مناسب را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دهد تا هرچه سریع‌تر وضعیت نابسامان خوابگاه دانشجویان این دانشگاه تعیین تکلیف شود و فضایی مناسب در اختیار آنان قرار بگیرد.

 

سالاری با تقدیر از مساعدت‌های سازمان برنامه‌وبودجه و همچنین وزارت بهداشت در جهت تخصیص اعتبارات برای تملک خوابگاه دانشجویی اظهارداشت: طی یک سال اخیر و با وجود شیوع کووید ۱۹، دولت توجه ویژه‌ای به بخش بهداشت، درمان و حوزه آموزش و دانشجویی داشته که شایسته تقدیر است.


وی با بیان اینکه خوابگاه‌های موجود مستهلک و قدیمی بوده و فضایی برای پذیرش دانشجویان جدید نداشتند اعلام کرد: با راه‌اندازی خوابگاه جدید دانشجویی در گیلان، ظرفیت خوابگاه دانشجویان به هزار و 460 نفر افزایش می‌یابد.

کد خبر 1018436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha