واکنش دهلی به قطعنامه سازمان ملل برای حمایت از میراث دینی در هند

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای از دبیرکل این سازمان خواست تا یک کنفرانس جهانی برای برخورداری از حمایت عمومی به منظور حفظ میراث دینی از جمله مساجد در هند برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dawn»،مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای از دبیرکل این سازمان خواست تا یک کنفرانس جهانی برای برخورداری از حمایت عمومی به منظور حفظ میراث دینی از جمله مساجد در هند برگزار کند.

 

این قطعنامه مورد تایید کشورهای عربی مانند مصر،عراق،اردن،کویت،یمن،بحرین،سودان،عمان،امارات و فلسطین قرار گرفت.

 

کشورهای غیرعربی مانند بنگلادش،آفریقای مرکزی،موریتانی،مراکش،نیجریه،پاکستان،فیلیپین و ونزوئولا نیز حمایت خود را از این قطعنامه اعلام کردند.

 

این قطعنامه برحق آزادی اندیشه ، آزادی بیان و آزادی مدین و مذهب که در منشور سازمان ملل و اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز گنجانده شده است،تاکید دارد.

 

اما هند در میان همه دغدغه ها و نگرانی های ناشی از حمله به مکان های مذهبی در این کشور وجود نام پاکستان در این لیست را بهانه ای برای اعلام عصبانیت خود قرار داد.

 

نماینده هند در سازمان ملل با اعلام مخالفت این کشور با قطعنامه صادر شده در این زمینه گفت که کشورهایی مانند پاکستان خود را در پشت حمایت از این قطعنامه پنهان می کنند.

 

وی با اشاره به حمله به یکی از معابد هندوها در پاکستان مدعی شد که قطعنامه سازمان ملل فقط برای تحت فشار قرار دادن هند صادر شده است.

 

« Zulqarnain Chheena» در این باره گفت: این اولین بار نیست که هند تلاش می کند از حقوق اقلیت ها در جاهای دیگر انتقاد کند در حالی که خود از کشورهایی است که بیشترین موارد نقض حقوق اقلیت ها را در کارنامه اش دارد.

 

آزار و اذیت مسلمانان در هند به ویژه با تصویب قانون شهروندی مسلمانان در این کشور و مواردی از جمله تخریب و حمله به مساجد از جمله نقض حقوق اقلیت ها در هند است که تا کنون هیچ توجهی به آن نشده است.

کد خبر 1018449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha