آیین رونمایی مجازی کتاب« پری روی خواب های خام»

آیین رونمایی کتاب « پری روی خواب های خام » با اشعار سپید اثر علی علیمحمدی به صورت مجازی به همت کتابخانه شقایق برگزارشد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت، مراسم آیین رونمایی کتاب « پری روی خواب های خام» با حضور نویسنده از طریق شبکه مجازی فرهنگ سرای گلستان به نشانی https://www.aparat.com/farhangsara_golestan صبح روز سه شنبه 30 در فضای مجازی منتشرشد.

«علی علیمحمدی» ابتدا از سعید رنجبریان مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت و همکاران فرهنگ سرای گلستان و کتابخانه شقایق برای برپایی این مراسم تشکر کرد و اظهارداشت : از سال ها پیش دغدغه وجود یک سری دروس در آموزش و پرورش که در زندگی فایده ای ندارد و جای خالی برخی مهارت های کاربردی چون فن بیان، حل مسئله، قدرت تصمیم گیری، هدایت تحصیلی، هوش هیجانی و مهارت خودشناسی که امروز بیش از گذشته خلاء آن برای کودکان ونوجوانان دیده می شود در ذهنم وجود داشت .

علیمحمدی در معرفی کتاب خود با نام « جعبه ابزارهای مناسب برای والدین » خاطرنشان کرد: این کتاب به روش های مطالعه، هدایت تحصیلی، تصمیم گیری و حل مسئله، ارتباط موثر، ایجاد انگیزه در کودکان و کمک به رشد تربیتی، فکری و جسمی آنها اشاره دارد. سعی می کنم برای رفع دغدغه هایم تلاش کنم بدین منظور قبل از شیوع کرونا باشگاه مهارتی برای کودکان را در کتابخانه شقایق راه انداختیم که دوره های مذکور در آن تدریس می شد و امید داریم پس از کرونا نیز تدریس این دوره ها ادامه داشته باشد.

علیمحمدی گفت: از هشت سال پیش تصمیم گرفتم به یکی از علاقه مندی هایم که  سرودن شعر بود روی آورم.  خودم را خیلی شاعر نمی دانم. وی ضمن یادی از نیما یوشیج پدر شعر نو شعر را سخنی اندیشیده، مرتب، معنوی، موزون دانست. در حقیقت کلام باید دارای این ویژگی ها باشد و با رعایت آرایه های ادبی تا لطافت و ترکیب شعر بوجود آید .

علیمحمدی گفت: کتاب پری روی خواب های خام مشتمل بر 12 قطعه شعر سپید است که به همسرم هدیه کردم زیرا معتقدم پشت هر مرد موفقی یک زن صبور، مهربان و فداکار حضور دارد. در هر صورتی دو چیز خیلی مهم است لبخند و عمق نگاه که هیچ جراحی نمی تواند این دو را به انسان هدیه دهد. لبخند اقیانوس چشم هاست و چشم ها آفتاب است دو صورتی که اقیانوس مواج و آفتاب درخشان ندارد هیچ ندارد.  برای همه ی انسان ها آرزو می کنم همواره لبخند بر لبانشان باشد و آفتاب چشم هایشان درخشان باشد .

علی علیمحمدی متولد 1349 در شهر تهران است. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی به اتمام رسانده است و به عنوان فعال فرهنگی در کتابخانه های عمومی مشغول به فعالیت است . او به آموزش مهارت آموزی کودکان و نوجوانان علاقه دارد و با این موضوع  کتاب های « جعبه ابزارهای مورد نیاز برای هدایت تحصیلی نوجوانان» و » باغبانی از خانواده» را برای این گروه سنی به نگارش درآورده است . نوشتن شعر و متن های ادبی از دیگر علاقه مندی های این نویسنده به شمار می رود و دفتر شعر سپید «بانوی قصه های ناتمام » را نیز در کارنامه خود دارد. 

کد خبر 1018477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha