محکومیت «منشور اصول فرانسه در مورد اسلام» از سوی سازمان های اسلامی

چندین سازمان عضو شورای اسلامی فرانسه منشور اصول فرانسه در مورد اسلام را محكوم كرده و ضمن مخالفت خود با آن اعلام کرده اند که این امر موجب تضعیف پیوندهای اعتماد و همچنین تضعیف عزت مسلمانان می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailysabah»، چندین سازمان عضو شورای اسلامی فرانسه منشور اصول فرانسه در مورد اسلام را محكوم كرده و ضمن مخالفت خود با آن اعلام کرده اند که این امر موجب تضعیف پیوندهای اعتماد  و همچنین تضعیف عزت مسلمانان می شود.

 

کمیته هماهنگی مسلمانان ترکیه در فرانسه (CCMTF)، کنفدراسیون اسلامی و جنبش ایمان و عمل روز چهارشنبه اعلام کردند که منشور تصویب شده که پیشنهاد امانوئل مکرون ، رئیس جمهوری فرانسه است را امضا نکرده اند.

 

آنها خواستار تغییر در متن منشور 10 ماده ای بودند که ماکرون از آن به عنوان متن اساسی برای روابط بین دولت ، اسلام و فرانسه حمایت کرده است.

 

در بیانیه مشترک از سوی سازمان های اسلامی آمده است : بدیهی است که ما با تقاضای عدم مداخله دولت ها  و ابزار نساختن از ادیان و احترام به قانون اساسی و اصول جمهوری موافق هستیم.

 

این بیانیه می افزاید: ما معتقدیم که برخی از بندهای متن ارسالی از سوی رئیس جمهوری فرانسه موجب تضعیف پیوندهای اعتماد بین مسلمانان فرانسه و دیگر شهروندان این کشور خواهد شد.

 

رد این منشور از سوی سازمان های اسلامی  در حالی است که فرانسه درگیر اختلافات سختی با کشورهای مسلمان از جمله ترکیه بر سر اظهارات و سیاست های مقامات ارشد فرانسه پس از چاپ کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) است.

کشورهای مسلمان از جمله ترکیه اقدام نشریه طنز فرانسوی «شارلی ابدو» برای بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر (ص) را به شدت محکوم کرده و آن را بی احترامی به مسلمانان و مقدسات آنها توصیف کرد.

کد خبر 1018488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha