واکنش سازمان های اسلامی آمریکا  به لغو «ممنوعیت سفر مسلمانان»

بسیاری از سازمان های اسلامی از جمله مرکز اسلامی «اشویل» در کارولینای شمالی از اقدام بایدن برای لغو قانون ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا استقبال کردند و آن را گام مثبتی در راستای بهبود وضعیت در کشور توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wlos»،« جو بایدن » ،رئیس جمهوری جدید آمریکا در اولین روز از ریاست جمهوری خود به ممنوعیت سفر مسلمانان که «دونالد ترامپ» در سال 2017 میلادی آن را وضع کرده بود،پایان داد.

 

بسیاری از سازمان های اسلامی از جمله مرکز اسلامی «اشویل» در کارولینای شمالی  از این اقدام استقبال کردند و آن را گام مثبتی در راستای بهبود وضعیت در کشور توصیف کردند.

 

«خالد بشیر» از اعضای مرکز اسلامی «اشویل» در این باره گفت: کاری که ترامپ انجام داد بیشتر یک نوع ممنوعیت نژادپرستانه بود تا یک ممنوعیت امنیتی واقعی،آنطور که در مورد آن ادعا می شد.

 

وی افزود: ممنوعیت سفر مسلمانان اقدامی آسیب زننده و ناراحت کننده بود.

 

به گفته بشیر در نتیجه این قانون یکی از شهروندان اشویل از فرزندان و خانواده اش که در یمن بودند جدا شد و این تنها یکی از هزاران اتفاقی بود که از این قانون نشئت می گرفت.

 

عضو مرکز اسلامی اشویل همچنین گفت: سه سال طول کشید تا همسر و فزرندان این شهروند موفق شدند به اشویل بیایند و آنها مجبور شدند برای درخواست ویزا به کشورهای مختلف سفر کنند.

 

در دستور اجرایی بایدن برای لغو قانون ممنوعیت سفر مسلمانان آمده است که این ممنوعیت عزیزان یک خانواده را از هم جدا کرده و دردی را تحمیل کرد که آثار و نتایج آن تا سال های زیادی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1018501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha