یک باب کتابخانه عمومی در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می رسد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران گفت: همزمان با دهه مبارک فجر یک باب کتابخانه عمومی در در بخش دشت عباس این شهرستان به بهره‌برداری می رسد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران  در گفت گو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: برای احداث این کتابخانه بیش از 350میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۷ باب کتابخانه عمومی و یک باب کتابخانه مشارکتی در شهرستان دهلران وجود دارد، افزود: مخزن این کتابخانه ها در مجموع دارای ۹۵ هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، تاریخی، اجتماعی، رمان، داستان، کتاب‌های کمک درسی و کتاب‌های کودکان و نوجوانان است.

 

چراغی تصریح کرد: تعداد اعضای فعال  این کتابخانه ها 6 هزار نفر است و با توجه به شرایط کرونا، محدودیت های بهداشتی اعمال شده است  ولی خدمات به صورت مجازی ارائه می شود.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران با اشاره به توسعه سرانه کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان، گفت:  ما در راستای دستیابی به سند چشم انداز توسعه برای روستاهای 2500 نفر جمعیت دو باب کتابخانه روستایی پیش بینی کرده بودیم که در سال ۹۷ کتابخانه‌های عمومی خیام روستای حاضرمیل افتتاح شد و ساختمان جدید کتابخانه‌ عمومی شهدای  دشت عباس‌ با پیشرفت 100 درصدی در دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار  خواهد گرفت.

 

وی افزود : کتابخانه های عمومی شهرستان در راستای توسعه فرهنگ و مطالعه و کتابخوانی طبق تقویم و برنامه زمانبندی شده و به مناسبت های مختلف برنامه های متعدد فرهنگی در فضای مجازی در دستور کار خود دارد ودر این راستا  تشکیل محفل  انجمن ادبي شعر و داستان  و ساماندهی نیروهاي متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی و مشارکت عمومی در خدمات کتابخانه ها پای کار آمدند.

 

چراغی تصریح کرد:  برگزاری نشست های متعدد کتاب خوان به صورت مجازی و اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، کلیپ معرفی کتاب توسط کتابداران، کلیپ آموزشی و سرگرمی شامل کاردستی، به اشتراک گذاری بیش از 800 عنوان  کتاب به صورت متنی، ارسال فایل‌های PDF کتاب و انتشار کتاب‌های صوتی، ساخت کلیپ شعرخوانی و انتشار عناوین محتوای تبلیغی و ترویجی دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قالب تصویری، صوتی و متنی در ایام کرونا در شهرستان انجام شده است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: برگزاری بیش از 50 نمایشگاه کتاب به صورت مجازی به مناسبت های مختلف در قالب ویدئو معرفی تصویری کتاب، قصه گویی تصویری کتاب توسط کتابداران، هایکو کتاب به مناسبت های مختلف، ارسال  کتاب درب منزل از مهم ترین خدمات کتابخانه شهرستان دهلران در یک سال گذشته بوده است.

 

کد خبر 1018504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha