افزایش آمار مبتلایان به کرونا در برخی شهرهای  خوزستان/ دستگاه‌های پشتیبان طرح شهید سیلمانی به تعهدات خود عمل کنند

شریعتی با بیان اینکه خوزستان به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت آبی است، بر حفظ شرایط موجود تاکید کرد و گفت: در حال حاضر آمار مبتلایان این بیماری در برخی شهرهای استان نسبت به قبل افزایش داشته که باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرها توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» ظهر امروز (شنبه 4 بهمن) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به اینکه در حال حاضر خوزستان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و تنها یک شهر زرد است اظهار کرد: ملاک بازگشایی و اعمال محدودیت‌ها در رابطه با اصناف، سالن‌ها، استخرها، مراکز فرهنگی ورزشی و ... مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا است.

 

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه باید در تصمیم‌گیری‌ها و صدور مجوزها به این امر توجه شود و سر خود عمل نکنیم افزود: این امر ممکن است منافع محلی داشته باشد ولی به ایجاد هرج و مرج و بی‌نظمی منجر می‌شود از این رو باید ملاک را ستاد ملی و استانی در نظر بگیریم.

 

وی اضافه کرد: همه مردم نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اشراف کامل دارند و می‌دانند یکی از ابزارهای مهم و مؤثر در کنترل و انتشار ویروس کرونا رعایت این نکته است از این رو مراکز عمومی باید به این شاخص توجه بیشتری داشته باشند و نظارت و مقررات مربوط به آن تشدید شود.

 

شریعتی با بیان اینکه متاسفانه فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز و اماکن عمومی کاهش پیدا کرده و این کاهش پیام خوبی برای مدیریت بیماری در استان نیست تصریح کرد: تهویه مطبوع در مراکز عمومی به ویژه تهیه و توزیع مواد غذایی ضرورت دارد و از تیم‌های نظارتی بهداشت می‌خواهیم به این امر به عنوان یک اولویت نظارتی توجه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی شهرهای استان در بیشتر شاخص‌های تعریف شده از سوی معاونت بهداشتی در حد انتظار ظاهر نشدند و عمل نکردند ادامه داد: آمار بیماران کرونایی در شهرهای آبادان، شوش، دشت‌آزادگان، هویزه، دزفول، اندیکا، بهبهان، هندیجان، شادگان، امیدیه، رامشیر و مسجدسلیمان نسبت به قبل افزایش یافته است.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: فرمانداران این شهرها باید حتما به طور ویژه وقت بگذارند چرا که در حال حاضر تعداد مبتلایان رو به افزایش بوده و در صورت عدم توجه ممکن است تعداد بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا نیز در این شهرها بیشتر شود از این رو رعایت پروتکل‌ها را باید به طور کامل انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه باید ضمن اخطار و اعلام خطر در این شهرها، علل و عوامل افزایش آمار نیز بررسی شود ابراز کرد: در دیگر شهرهای استان روند رو به کاهش بوده ولی باید کنترل و چرخه انتقال به طور کامل قطع شود.

 

شریعتی با اشاره به اینکه بیماری‌های عفونی شوخی‌بردار نیست و ممکن است با یک انفجار در این زمینه مواجه شویم عنوان کرد: حفظ شرایط به دست آمده کمتر از شرایط ایجاد شده نیست و صرف انرژی بیشتری را می‌طلبد، از این رو از فرمانداران و مسئولان بهداشت و درمان می‌خواهیم در این امر غفلت نکنند و نسبت به بهبود شرایط اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های پشتیبان از طرح شهید سلیمانی باید طبق مصوبات تا پایان طرح به تعهدات خود عمل کنند یاد آور شد: کوتاهی از هیچ‌کس به هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست و باید توجه ویژه‌ای به این موضوع صورت گیرد و همه دست‌اندرکاران نسبت به آن اهتمام ورزند.

 

کد خبر 1018589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha