۸۰ هکتار در ارسنجان به کشت «کاملینیا» اختصاص یافت

محمودی گفت: در سال زراعی جاری در ارسنجان، ۸۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان به کشت گیاه روغنی «کاملینیا» اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجتبی محمودی»، امروز (شنبه 4 بهمن) از برگزاری روز مزرعه کشت «کاملینیا» در ارسنجان خبر داد و به خبرنگاران گفت: برنامه روز مزرعه کشت دانه روغنی «کاملینیا» رقم «سهیل» در اراضی دیم ارسنجان با تدریس «سید حسین زارعی»، کارشناس کشت گياهان جدید استان فارس برگزار شد.

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی ارسنجان ادامه داد: در این برنامه به مزایای کشت «کاملینیا» و مقایسه آن با سایر دانه های روغنی پرداخته شد و کشاورزان شرکت کننده نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

وی با اشاره به نیاز مزارع دیم به تناوب کشت بیان کرد: «کاملینیا» مقاومت بسیار بالایی به شرایط کم آبی، شوری، سرما، انواع آفات و بیماری ها دارد و جایگزین مناسبی برای ترويج و توسعه گیاه در شرایط دیم است.

محمودی افزود: در سال زراعی گذشته در ارسنجان، سه هکتار از اراضی کشت تحقیقی و ترویجی به کشت «کاملینیا» اختصاص یافت و امسال نیز 80 هکتار از اراضی دیم این شهرستان به کشت این گیاه روغنی اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: کشت این گیاه روغنی برای شهرستان های فارس که با خشکسالی مواجه هستند، انتخاب مناسبی به شمار می رود و اقدامات لازم برای بازاریابی موثر آن نیز توسط جهاد کشاورزی فارس به عمل آمده است.

کد خبر 1018637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha