رقابت سالم درطرح «ایران قوی»رقم می خورد

چتری با اشاره به اجرای طرح ملی «ایران قوی»در کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: این طرح رمینه ساز ایجاد مشارکت و نقش آفرینی کانون ها برای رقابت سالم در تولید و اشتراک محتوا است.

«علی اکبرچتری»درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان درسمنان؛ با بیان اینکه طرح ملی «ایران قوی» به صورت کاملا هوشمند و با بهرهمندی از فرصت‌ها و ظرفیت های موجود در فضای مجازی طراحی شده است گفت: اجرای این طرح در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد زمینه‌ساز بروز، ظهور و شناسایی استعدادهای موجود در سطح مساجد استان شده است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهرضمن قدردانی از ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در طراحی و اجرای رویداد ملی فهما اضافه کرد: ابتکار عمل ستاد فهما در اجرای این رویداد ملی در شرایطی که جامعه درگیر ویروس کرونا بوده و بخشی از فعالیت های فرهنگی و هنری به اجبار تعطیل شده، ارزشمند است.

 

وی با اشاره به اینکه اساسنامه کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد در کشور از سال گذشته به تصویب رسید و امسال هم کانون‌ها به صورت قانونمند فعالیت‌های ثبتی آن‌ها در سامانه «بچه‌های مسجد» به ثبت می‌رسد اظهارداشت: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در ورود اطلاعات کامل و دقیق اطمینان حاصل کنند.

 

به گفته چتری  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در دومین سال برگزاری رویداد فهما در راستای منویات مقام معظم رهبری،  با ارائه طرح ملی «ایران قوی» بستر جریان سازی این گفتمان را میان آحاد مردم به ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و زمینه رقابت سالم بچه های مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی فراهم کرده است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی و متشکل از ۴۰ عنوان برنامه انسجام یافت افزود: این برنامه ها در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق طراحی شده اند.

 

وی شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه، امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی را از اهداف طرح ملی «ایران قوی» عنوان کردوافزود: مسجد به یقین مهمترین پایگاه دینی، فرهنگی و اجتماعی مسلمانان است و کماکان بهترین پایگاه مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن مساجدهستند.

کد خبر 1018691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha