کوتاه «قرمز منهای زرد» منتخب جشنواره فيلم ايتاليا شد

موحد گفت: فیلم «قرمز منهای زرد» تولید شده در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جهرم منتخب جشنواره فيلم كوتاه «پالرمو» ايتاليا شد.

«محمدجواد موحد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: فيلم كوتاه «قرمز منهای زرد» به كارگرداني «علی قليچ خانی» برگزيده جشنواره فيلم كوتاه «پالرمو» کشور ايتاليا شد.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: اين فيلم كه با همكاري معاونت غذا وداروي دانشگاه علوم پزشكي ساخته شده است؛ به موضوع اشتباهات دارويي می‌پردازد.

 

وی به معرفی عوامل این فیلم کوتاه، عنوان کرد: در این فیلم «مينا رحمانيان» و «نفس» قنبرزاده به ایفای نقش پرداخته اند ضمن اینکه نویسندگی و کارگردانی آن نیز بر عهده «علی قلیچ خانی» بوده است.

 

موحد به دیگر عوامل ساخت این فیلم اشاره کرد و اظهار داشت:  مدير تصويربرداری این فیلم را «علي كشاورزيان» بر عهده داشت و «صادق فضلی» به عنوان دستیار تصویر، «میلاد شریفی» به عنوان صدابردار و «مهدی بهرامیان» به عنوان تدوینگر در ساخت این فیلم نقش داشته و «امین بهرامیان نیز اصلاح رنگ و نور این اثر را عهده دار بوده است.

 

 وی ادامه داد: همچنین «محمد شاه علی» به عنوان منشی صحنه «لیلا سیستانی» به عنوان طراح صحنه، در تولید فیلم «قرمز منهای زرد» نقش داشته و «مصطفی منافی» موسیقی، «فروغ تنگاب» طراح پوستر و «منصوره پورفرهادی» مترجم این اثر بوده اند.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مصرف خودسرانه دارو و حتی مرگ ناشی از آن مساله ای شناخته شده است، بیان کرد: این امر سالانه افراد زيادی را سهواً يا عمداً به دشواری ها، تلخی ها و ناكامی ها می افكند.

 

موحد ادامه داد: دفتر تحقيق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه نيز به دليل اهميت موضوع و همگام با سازمان های جهانی منع مصرف خودسرانه دارو به اين مهم پرداخته است.

 

وی به داستان این فیلم اشاره کرد و گفت: این داستان كوتاه حكايت از اشتباه مادری دارد كه داروی مصرفی اش به سادگی در اختيار كودک خردسالش قرار گرفته است و در پی آن كودک و مادر هر دو متحمل رنجی می شوند كه حاصل لحظه ای غفلت و ناآگاهی و جبران كردنشان ناممكن است. 

 

به گزارش شبستان، فیلم کوتاه «قرمز منهای زرد» تا کنون در ۲۰ جشنواره مختلف بین المللی حضور داشته است.

 

کد خبر 1018729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha