برپایی پویش تکریم مقام مادر با محوریت تبیین حجاب در جامعه

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت تکریم جایگاه و مقام مادران، همسران و خواهران شهداء گفت: پویش تکریم مقام مادر با هدف تبیین جایگاه بانوان به ویژه مادران و مسأله حجاب در البرز برگزار می شود.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص ویژه برنامه بهمن ماه سال جاری که مصادف با دهه فجر است گفت: یکی از رویکردهای برنامه ریزی شده در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز توجه به جایگاه زن در عنصر خانواده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: پویش تکریم مقام و جایگاه مادر با هدف تبیین جایگاه بانوان به ویژه مادران در البرز برگزار می شود. 

 

وی با اشاره به ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بیان کرد: به منظور گرامیداشت دهه پیروزی انقلاب همچنین سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها، راهبرد تبیین جایگاه عالی زن در عرصه خانه، خانواده و اجتماع مورد توجه قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام شکری اظهار کرد: امور بانوان استانداری البرز نیز در جریان اجرای طرح پویش تکریم مقام مادر با ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز همکاری و همراهی لازم را دارد. 

 

وی ادامه داد: فرزندآوری، کاهش آمار طلاق، شاخص های تحکیم خانواده و ... از مصداق های اجرایی طرح است که در جریان طرح ایران قوی نیز لحاظ می شود. 

 

مدیر ستاد فهما استان البرز توجه به اصل حجاب را یکی دیگر از شاخص های اجرای طرح پویش تکریم مقام مادر خواند و خاطرنشان کرد: حجاب مهمترین عنصر و مولفه رشد روح انسانی و ایمانی است که هم برای مردان و هم برای زنان توصیه شده است با وجود این حجاب برای زن به عنوان یک صدف تلقی می شود که از گوهر جسمی و روحی او محافظت می کند. 

 

حجت الاسلام شکری در پایان افزود: تبیین جایگاه و اهمیت مسأله حجاب از دیگر ارکان اصلی پویش تکریم مقام مادر تلقی می شود که نماد حقیقی و ظاهری این اصل در وجود مادران، همسران و خواهران شهداء وجود دارد. 

 

 

کد خبر 1018736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha