اصلی ترین مشکل فرهنگی جوانان عدم اشتغال مولد است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد گفت: عدم اشتغال جوانان و بیکاری طولانی، اصلی ترین مشکل فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، حجت الاسلام «علی اکبر باقری بنابی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، گفت: شهرستان پارس آباد با ظرفیت‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان که قابلیت تولید و تأمین بخش اعظمی از نیازهای های کشور به محصولات کشاورزی و باغی را دارد باید برای رسیدن به اهداف خود فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و جوانان این منطقه را از لحاظ اشتغال تحت پوشش دهد.

 

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد عدم اشتغال جوانان را اساسی‌ترین مشکل فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی که جوانان در معرض خطرات آن قرار دارند جز تأمین فرصت‌های شغلی برای آنان چاره‌ای نیست.

 

حجت الاسلام باقری بنابی بیکاری جوانان را اساسی‌ترین مشکل فرهنگی شهرستان پارس آباد عنوان کرد و افزود: قطعاً رفع این مشکل باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود با اینکه اطلاع داریم این مشکل در تمام نقاط کشور وجود دارد ولی اگر ظرفت های اشتغالزایی مغان را در نظر بگیریم باید این مشکل در حد بحران مطرح نمی‌شد.

 

وی در این جلسه اظهار داشت: فرهنگ عمومی جامعه، جدا از فرهنگ تخصصی نیست و آسیب های اجتماعی، نیاز به ریشه یابی و حل مسئله دارد.

 

در ادامه این جلسه، «ابراهیم امامی» نیز در این نشست با اشاره به بافت اجتماعی شهرستان پارس آباد گفت: با توجه به مرزی بودن شهرستان، تهدیدات فرهنگی نیز در این خصوص وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی فرهنگی است.

 

فرماندار شهرستان پارس آباد در پایان به ارائه گزارش در خصوص آسیب های اجتماعی و مسائل و مشکلات شهرستان پرداخت.

 

در این جلسه با اهدای هدیه و لوح از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، از خدمات و فعالیت های قرآنی و فرهنگی استاد «جابر ایزد پناه» قاری بین المللی قرآن تجلیل شد.

 

کد خبر 1018759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha