دریافت یارانه توسط ۹۳ درصد جمعیت استان/ اشتغال روستایی از مهمترین طرح های دولت تدبیر و امید

آبایی هزاوه گفت: ۹۳درصد جمعیت استان مرکزی یارانه دریافت می‌کنند.

«محمدتقی آبایی‌» با اشاره به فعالیت های گسترده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی و جامعه هدف تحت پوشش این مجموعه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک به ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده پرداخت و گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۲۱۹ نفر معادل ۹۳ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۳۶ نفری این استان یارانه دریافت می‌کنند که این تعداد 93 درصد جمعیت استان مرکزی را شامل می شود.

 

مدیر کل تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد افراد بهره‌مند از یارانه معیشتی در  استان مرکزی نیز یک میلیون و ۷۹ هزار و ۹۳۲ نفر  معادل۷۲ درصد از جمعیت استان است.

 

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از جمعیت این استان معادل ۱۲۰ هزار و ۴۵۸ خانوار نیز مرحله اول تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی  برای جبران خسارت ناشی از شیوع کرونا را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: ۴۶۹ هزار و ۶۹۳ خانوار در ۱۲ شهرستان استان مرکزی ماهانه یارانه دولت دریافت را می‌کنند.

ایجاد پنج هزار شغل توسط طرح های اشتغال روستایی

 

آبایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال روستایی گره گشای بسیاری از مشکلات و اشتغال به کار افراد هستند، افزود: با بهره برداری از طرح های خرد و کلان روستایی تا کنون پنج هزار شغل در استان مرکزی ایجاد شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح اشتغال پایدار روستایی از اواخر سال ۹۶ آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۴۰۵ طرح در استان مرکزی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۱۷۶ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال به کارگروه اشتغال ارسال شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۲۶۷ طرح به مبلغ سه هزار و ۵۹۷ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ریال مصوب شده اند، اضافه کرد: از این تعداد قرارداد تسهیلات ۲ هزار و ۳۵۱ طرح با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال منعقد شده است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی تاکنون، ۲ هزار و ۳۴۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۱۸۴ میلیارد و ۹۹۸ میلیون ریال مصوب و سه هزار و ۲۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال اعتبار تخصیصی آن پرداخت شده است، ادامه داد: بیشترین طرح‌های ارسال شده در راستای اشتغال پایدار روستایی در این استان با ۳۸۴ طرح مربوط به شهرستان اراک و پس از آن شازند و ساوه به ترتیب با ۳۷۷ طرح و ۳۳۷ طرح، در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

 

آبایی باتاکید بر اینکه طرح اشتغال روستایی یکی از مهمترین طرح‌های دولت تدبیر و امید است، افزود: این طرح خیرات و برکاتی را در پی داشته و در توسعه روستاها نقش موثری داشته است.

کاهش 79 درصدی حقوق معوق کارگران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به معوقات کارگری در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: تعداد کارگران دارای حقوق معوق در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۷۹ درصد کاهش یافته است.

 

آبایی اضافه کرد:  تعداد کارگران دارای حقوق معوق در استان مرکزی، از چهار هزار و ۹۲۸ نفر به یک‌ هزار و ۵۸ نفر رسیده است و امید است هر چه زودتر این تعداد نیز به صفر برسد.

 

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق نیز  در این استان در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل، ۴۲ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: این تعداد از ۴۱ مورد به ۲۴ واحد رسیده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کارگران شهرستان‌های آشتیان، خنداب، دلیجان، محلات و کمیجان دارای حقوق معوق نیستند، خاطر نشان کرد: امید است در سایر شهرستان‌های  استان نیز حقوق معوق  به صفر برسد.

 

کارفرمایان تنها مجوز بکارگیری اتباع خارجی مجاز دارای کارت کار موقت را دارند

 

آبایی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه کارفرمایان تنها مجوز بکارگیری اتباع خارجی مجاز دارای کارت کار موقت را دارند، گفت: پنج هزار و ۳۵۸ پروانه کار برای اتباع خارجی در استان مرکزی صادر شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این افراد شامل شهروندان عراق و افغانستان هستند که در ۹ ماه امسال مجوز کار در استان مرکزی برای آنها صادر و یا تمدید شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه از مجموع کارت‌های کار صادر و تمدید شده برای اتباع خارجی در استان، یک هزار و ۳۶۸ فقره مربوط به  اراک، سه هزار و ۹۷ مورد ساوه و ۸۹۳ کارت دلیجان بوده است، ادامه داد: کارفرمایان تنها مجوز بکارگیری اتباع خارجی مجاز دارای کارت کار موقت را دارند و اگر اتباع غیر مجاز را به صورت موقت، دایم و روزمزد به کارگیرند، بر اساس قوانین و مقررات اشتغال اتباع خارجی، پیگیری قانونی، جریمه و به مقام قضایی معرفی می‌شوند.

 

رصد مشکلات حوزه کار و تولید

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مشکلات حوزه کار و تولید استان مرکزی با جدید رصد می شود، گفت: امید است با این پیگیری ها بتوانیم مشکلات این حوزه را مرتفع و در راستای کمک به جامعه کار و تولید گام های اساسی برداریم.

 

آبایی با بیان اینکه یک هزار و ۴۲۳ دادخواست در حوزه کار و تولید مرکزی در سه ماهه اخیر بررسی شده است، افزود: در این راستا ۲ هزار و ۲۷۰ آراء تشخیصی صادر شده و ۵۴۱ دادخواست تجدید نظر نیز ثبت شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به اختلافات بین کارگر و کارفرما نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۵۱۴ رای حل اختلاف در سه ماه اخیر در حوزه کار و تولید استان مرکزی و در راستای اختلافات بین کارگر و کارفرما صادر شده است که امید است بتوانیم با پیگیری در این خصوص مشکلات جامعه کارگری را رفع و آرامش را برای این عزیزان و خانواده های آنان به ارمغان آوریم.

ثبت نام هفت هزار متقاضی مسکن کارگری در استان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به ثبت نام هفت هزار متقاضی مسکن کارگری در استان مرکزی گفت: بر اساس تفاهم نامه مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی، مقرر شده ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در کشور ایجاد شود.

 

آبایی با بیان اینکه از مجموع هفت هزار نفر متقاضی این طرح در استان، ۶ هزار و ۸۰۰ نفر مشمول دریافت مسکن شدند، افزود: این افراد می بایست در زمان اعلام شده نسبت به واریز وجه در مرحله اول و تکمیل موجودی اقدام می کردند.

 

وی مسکن را یکی از مهمترین و گران ترین نیازهای جامعه کارگری دانست و بیان کرد: امید است با این اقدامات بتوانیم در راستای خانه دار شدن جامعه هدف خود تلاش کنیم.

کد خبر 1018789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha