درخواست از رهبران جهان برای واکنش به تخریب مکان های عبادی در هند

نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در زمینه هماهنگی مذهبی از رهبران جهان خواست که اقدام فوری علیه هند به خاطر هدف قرار دادن مکان های مذهبی و آزار اقلیت ها انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « radio.gov»،«مولانا طاهر محمود اشرفی» ، نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در زمینه هماهنگی مذهبی از رهبران جهان خواست که اقدام فوری علیه هند به خاطر هدف قرار دادن مکان های مذهبی و آزار اقلیت ها انجام دهند.

 

وی در بیانیه ای که در اسلام آباد منتشر کرد گغت كه تصویب قطعنامه سازمان ملل متحد پس از پذیرش قطعنامه دیگری به اتفاق آرا در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی گواهی بر روابط قوی پاکستان با کشورهای اسلامی و موفقیت سیاست خارجی پاکستان است.

 

اشرفی تاکید کرد که مساجد ، کلیساها و معابد جامعه سیک ها توسط متعصبان هندو در کشور هند که خود را یک کشور دموکراتیک می داند در حال تخریب هستند.

 

نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در زمینه هماهنگی مذهبی با تمجید از تلاش های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ، گفت که اعتبار تصویب قطعنامه سازمان ملل نیز تا حد زیادی متاثر از مواضع نخست وزیر پاکستان و تلاش های مستمر برای مقابله با  افزایش خشونت و جنایات علیه اقلیت ها در هندوستان است.

 

روز گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای از دبیرکل این سازمان خواست تا یک کنفرانس جهانی برای برخورداری از حمایت عمومی به منظور حفظ میراث دینی از جمله مساجد در هند برگزار کند.

 

این قطعنامه برحق آزادی اندیشه ، آزادی بیان و آزادی مدین و مذهب که در منشور سازمان ملل و اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز گنجانده شده است،تاکید دارد.

کد خبر 1018865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha