ایده محوری و فکر پروری در کانون های مساجد استان زنجان تقویت می شود

حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به رویکرد ستاد کانون های مساجد در موضوع خانواده گفت: در همین راستا ایده محوری و فکر پروری در کانون های مساجد استان زنجان تقویت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در کارگاه آموزشی شناسایی حکمین قرآنی خانواده و مسئولان کانون های مساجد اظهار کرد: از آنجائیکه فعالیت های فرهنگی و هنری در بستر خانواده ایجاد می شود از اینرو در اساسنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، به موضوع خانواده محوری تاکید شده است.

حجت الاسلام یارمحمدی با بیان اینکه سایت بچه های مسجد به سمت آموزش محوری در حرکت است، گفت: کانون های مساجد از ظرفیت مناسبی برای حضور در طرح مصلحین و حکمین قرآنی دارند.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد از تجهیزات لازم برخوردار هستند، گفت: این مراکز با کمبود نیروی انسانی نیز مواجه نیست بلکه مشکل اصلی عدم وجود ایده، فکر و آموزش است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در همین راستا ایده محوری و فکر پروری در کانون های مساجد استان زنجان تقویت می شود.

 

در ادامه یک مسئول در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان و مجری طرح حکمین و مصلحین قرآنی اظهار کرد: طرح مصلحین و حکمین قرآنی در راستای افزایش صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق، دادگستری استان زنجان از ظرفیت برزگان و ریش سفیدان برگزار می شود.

سیدباقر سادات پور به آثار سوء طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: تحقیقات نشان می دهد بیشتر جرایم از سوی فرزندان طلاق انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه طرح معتادان بهبود یافته با هدف اشتغالزایی این افراد در زنجان اجرا می شود، یادآور می شود: در سال جاری برای 188 معتاد بهبود یافته اشتغالزایی ایجاد شده است.

 

این مقام مسئول به آمار نگران کننده طلاق نیز اشاره کرد و گفت: مشاوره های غلط توسط خانواده ها، آداب و رسوم غلط رایج برای ازدواج زودهنگام دختران و عدم اطلاع از مهارت های زندگی به افزایش آمار طلاق دامن می زند.

 

سادات پور به تلاش دستگاه قضا برای کاهش آمار طلاق با ایجاد اتاق مصلحین و حکمین قرآنی اشاره کرد و گفت: برهمین اساس مشاوره های قبل از طلاق توسط 200 نفر از ریش سفیدان، معتمدان و حکمین قرآنی که در دوره های آموزشی مربوطه شرکت کردند برای ایجاد سازش بین زوجین متقاضی طلاق ارائه می شود.

 

به گفته این مسئول؛ سیاست دستگاه قضا بر این است که مصلحین و حکمین آموزش دیده قرآنی به عنوان افراد خبره و معتمدین تاثیرگذار در مناطق مختلف به عنوان بازوی دادگاه خانواده در این زمینه نقش اثرگذار خود را ایفا کنند.

در ادامه مدرس کارگاه با ارائه تکنیک های حل مشکلات زوجین متقاضی طلاق به برخی از مهارت های زندگی اشاره کرد و گفت: لازم است تا زوجین ضمن کسب مهارت های زندگی با شناخت از رفتارهای یکدیگر نسبت به زندگی مسالمت آمیز بدون تنش روانی ادامه دهند.

کد خبر 1018938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha