مدیریت آمریکایی‌ها در انفجارهای تروریستی عراق مشهود است

سبحان محقق از مدیریت آمریکا در انفجارهای تروریستی اخیر در کشور عراق گفت و ابراز کرد: بدون تردید این کار تروریستی چه با واسطه عربستان و چه بدون واسطه این کشور صورت گرفته باشد، آمریکا در آن دخیل بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص آخرین تحولات امنیتی در عراق بعد از انفجارهای تروریستی در شهر بغداد با سبحان محقق، کارشناس مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سبحان محقق با بیان اینکه انفجارهای تروریستی در عراق در شرایط خیلی خاصی اتفاق افتاد، گفت: از یک سو انتقال جنجالی قدرت در آمریکا را داشتیم و از سوی دیگر، کارشناسان سوری و عراق پیش بینی می کردند چنین اتفاقی خواهد افتاد.

وی آمریکا را عامل انفنجارهای تروریستی در عراق دانست و اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان منطقه از مدت ها قبل هشدار داده بودند عراق باید منتظر اتفاقات دردناکی باشد اما کسی به صورت دقیق اطلاع نداشت قرار است چه اتفاقی بیفتد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا درباره دلایلی که نشان از عاملیت آمریکا در انفجارهای تروریستی عراق دارد توضیح داد و بیان کرد: مدتی قبل، آمریکایی ها گروهی از نیروهای داعش را از یکی از شهرهای سوریه به پایگاه آموزشی در استان «دیرالزور» این کشور منتقل کردند و دقیقا پس از این اقدامات، شاهد انفجارهای بغداد هستیم.

وی با اشاره به انتقال جنجالی قدرت در آمریکا از ترامپ به بایدن اظهار کرد: گفته می شد ترامپ فردی دیوانه است که به حقوق ملت ها توجهی ندارد اما شاهد هستیم ارتش آمریکا کار خود را انجام می دهد و اساسا توجهی به تحولات داخلی آمریکا نداشته است.

محقق از مدیریت آمریکا در این انفجارهای عراق گفت و اظهار کرد: بدون تردید این کار تروریستی چه با واسطه عربستان و چه بدون واسطه این کشور صورت گرفته باشد، آمریکا در آن دخیل بوده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا از انجام بیش از پنج حمله به پایگاه های آمریکایی در عراق در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: پیش بینی می کنم کشور عراق طی روزهای آتی شاهد حملات بیشتر علیه پایگاه های آمریکایی خواهد بود.

کد خبر 1018973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha