تقویت و توسعه همکاری میان کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای خوزستان

مدیر کل کمیته امداد خوزستان از همکاری کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص آموزش و مهارت آموزی متقاضیان اشتغال خبر داد و گفت: حرفه و مهارت ‌آموزی خانوارهای تحت حمایت این نهاد از اقدامات اصلی برای توانمند شدن مددجویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال شیبه» امروز (یکشنبه ۵ بهمن) در دیدار با مدیر کل فنی و حرفه‌ای خوزستان، توانمندسازی مهارتی و اشتغال مددجویان را اولویت مهم کمیته امداد خوزستان دانست و اظهار کرد: تفاهم‌نامه برای هم افزایی و بهره مندی از امکانات مشترک در زمینه ارتقای مهارت‌های کاربردی جامعه تحت حمایت این نهاد برقرار شده است. 

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به همکاری متقابل کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه ای در خصوص آموزش و مهارت آموزی متقاضیان اشتغال افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای وجود دارد نیازمند هم افزایی و پوشش متقابل در این زمینه هستیم.

 

وی اضافه کرد: پس از شناسایی افراد توسط کمیته امداد و معرفی آنان به فنی و حرفه ای، مشاوره و هدایت شغلی برای این افراد ارائه خواهد شد تا بتوانند آینده شغلی خود را با مطالعه و هدفمند انتخاب کنند.

 

شیبه تصریح کرد: موضوع این همکاری ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان تحت حمایت امداد، دانش آموختگانی که سابقه حمایتی در امداد دارند و کارکنان شاغل در امداد و خانواده‌های آنها است.

 

وی حرفه و مهارت ‌آموزی خانوارهای تحت حمایت را از اقدامات اصلی برای توانمند شدن مددجویان دانست و ابراز کرد: داشتن گواهی مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توسط مددجویان، از شروط اصلی برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در جهت توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای آنان است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان عنوان کرد: ارائه لیست مراکز شبانه‌روزی و اعلام ظرفیت به کمیته امداد به تفکیک استان، بیمه کارآموزان معرفی شده در کارگاه‌های سازمان، ارائه مشاوره هدایت آموزشی شغلی به کارآموزان، برگزاری آزمون ارزشیابی سنجش مهارت و ارائه گواهی صلاحیت شغلی و حرفه‌ایی، از جمله تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این همکاری است.

 

وی با اشاره به تعهدات کمیته امداد بیان کرد: انجام نیازسنجی آموزشی و شناسایی شغل، پرداخت هزینه‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، حمایت تسهیلاتی و تجهیزاتی از مددجویان آموزش‌دیده در راستای ایجاد اشتغال، از تعهدات کمیته امداد در قالب این همکاری است.

 

کد خبر 1018993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha