کارهای مطالعاتی در دستور کار قرار گیرد

اسکندرپور گفت: راهی نداریم جز اینکه کارهای مطالعاتی را در دستور کار قرار دهیم چرا که اقدامات مقطعی و ابتدایی راه حل مشکلات کشور، فارس و شیراز نیست و ما نیز نیازمند حرکت برنامه ای هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور» امروز (یکشنبه 5 بهمن) در مراسم افتتاح کتابخانه تخصصی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: یک مشکل در مطالعات آکادمیک در حوزه مدیریت شهری وجود دارد که آن فاصله بین حوزه نظری و اجرا است و این در حالیست که متاسفانه بسیاری از مطالعاتی که در دوره کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود در حوزه اجرایی راهگشا نیست و در حوزه اجرا فاصله زیادی با آنچه که حاصل این مطالعات است، وجود دارد و برای این موضوع بایستی فکری کرد.

شهردار شیراز افزود: با راه اندازی چنین کتابخانه هایی باید بتوانیم مسیر را به گونه ای مدیریت کنیم که این مطالعات در حوزه اجرا بتواند راهگشا باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود چهار سال پیش قراردادی مطالعاتی با دانشگاه شیراز منعقد شد که مطالعاتی در یک حوزه مهم شهری انجام شود، گفت: اکنون که کار انجام این مطالعات به اتمام رسیده متوجه شده ‌ایم که ۸۰ درصد این مطالعات اجرایی نیست و بعد از گذشت این چهار سال که منتظر جواب مطالعات بوده‌ ایم به این نتیجه دست یافته ایم که این مطالعات راهگشا نیستند و بایستی مسیر دیگری را در حوزه مربوطه انتخاب کنیم.

اسکندرپور افزود: علت این اقدام بدین دلیل است که کمتر در حوزه میدانی و اجرایی از متخصصین امر استفاده می شود و در این خصوص نیاز است تا تلفیق حوزه اجرا و نظری در اقدامات پژوهشی جدی تر شود و در حوزه مدیریت شهری بایستی داده های مورد نیاز در دسترس باشد تا براساس خروجی داده ها بتوان تصمیم گیری کرد.

وی با بیان اینکه بایستی در کنار راه اندازی این کتابخانه  مسیری را ایجاد کنیم تا به مدیریت شهری کمک کند، اضافه کرد: راهی نداریم جز اینکه کارهای مطالعاتی را در دستور کار قرار دهیم چرا که اقدامات مقطعی و ابتدایی راه حل مشکلات کشور، فارس و شیراز نیست و ما نیز نیازمند حرکت برنامه ای هستیم. 

شهردار شیراز با بیان اینکه ضروری است با ایجاد مرکز پژوهش های شورای شهر و کتابخانه این مرکز ارتباطی بین متخصصین علمی و اجرایی ایجاد شود،گفت:در حال حاضر در بافت تاریخی شیراز ۳۲ پروژه در حال اجرا می باشد و این بافت در امسال و سال آینده مسیر تحول را طی خواهد کرد و به ظرفیتی علمی، فرهنگی و گردشگری تبدیل می شود.

کد خبر 1018994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha